Wireless met oude pc ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

sephiroth

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Berichten
86
Beste,

Weet iemand of er hardware vereisten zijn om een desktop pc wirelles access te geven tot een WRT 54 linksys router ?

Pc draait op win98 SE met alle updates. De PCI wirless kaart die ik installeerde eveneens van linksys gaf gn errors... de client software werkt maar ziet het netwerk niet.

Mijn portable daarentegen vlamt zoder problemen op die router draadloos.

Ik heb alles al eens geuninstalled en opnieuw begonnen maar njet. Dus begin ik te vrezen dat er misschien HW matig probleem is. De oude desktop is een DELL PII met 64 mb ram.

Iemand een idee wat hier kan loos zijn ?

Tx
:thumb:
 
Het is denk ik wel een grensgeval,maar het zou moeten kunnen.Heb je wel een macadres ingegeven ? Evt Wepkey ingevoerd in clientsoftware ?
 
Geraak niet zover... client (die oudere desktop pc met wireless pci adapter) ziet gewoon het netwerk niet.
Ik kan maar verbinding "bewerken" als ze gezien wordt.
 
Ik heb een p2 350 mhz met 98se gezien die wireless draaide.
Dus dat het een verouderde computer (besturingssysteem) is kan het denk ik niet zijn.
 
Maak dan eerste eens contact met je netwerkkabel
 
Na contact met helpdesk Dell & Linksys blijkt dat sommige oudere chipsets problemen kunnen geven met pci kaarten om je systeem wirelless et maken. De oplossing was simpel (maar duur) een bridge installeren, daarmee kan je alle apparaten met 10/100 netwerkkaart wireless maken. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan