meerdere mpeg filmpjes op dvd branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lillian

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2004
Berichten
95
Is er iemand die weet hoe ik meerdere korte mpeg filmpjes op een dvd kan branden? Kun je mij dit dan duidelijk uitleggen het gaat om meerdere filmpjes van gemiddeld 40 mb.

Thanx
 
Het ligt er aan hoe je de filmpjes wilt branden, als vcd, svcd, dvd? En welk brandprogramma gebruik je?

Ik ga er even van uit dat je nero gebruikt, zo niet meld het even :)

Branden als vsd/svcd kan in de meeste stand alone dvd-spelers afgespeeld worden. Open nero en kies cd --> video cd of super video cd (afhankelijk van de orginele mpeg's):

Clipboard02.jpg


Sleep bestanden van rechts (harde schijf) naar links (je nieuwe compilatie).

Wil je ze branden als dvd dan kun je het beste de volgende methode hanteren: http://go.to/wintips -->divx vcd/scvd/dvd info --> Avi / Mpeg naar dvd.

Wil je meer weten dan horen we het wel! Succes!

Groeten,
Epic
 
Ik heb verschillende progjes op mijn compu staan om films te branden op dvd. Voor grote films gebruik ik altijd winavi-videoconverter en daarna brand ik de vob bestanden met Nero. Is het dan ook mogelijk om mpeg filmpjes op vcd/svcd (hoe kom je erachter welke je moet hebben?) te branden, scheelt me weer in de dvd's. Het gaat namelijk om korte kinderfilmpjes die ik wel graag in de dvd speler wil afspelen.

Groetjes Lillian
 
Laatst bewerkt:
Controleer even of de dvd-speler (s)vcd's kan lezen, zo ja, dan kun je de filmpjes op een "gewoon" cdtje zetten. Je kunt ongeveer 3 kwartier aan svcd kwijt op een cd en één uur een en kwartier aan vcd. Het verschil zit hem in de kwaliteit van het beeld, maar mijn ervaring is dat vcd ook prima beeld geeft. Probeer het anders eens uit met een rewritable, kies video cd, als je de volgende melding krijgt kies dan "het videobestand opnieuw coderen". Anders heb je kans dat je dvd-speler de film niet kan lezen.

Clipboard03.jpg


groetjes,
Epic
 
Bedankt voor je hulp Epic, inmiddels is het gelukt en heb een svcd gemaakt van de filmpjes. Perfecte beeld en geluidkwaliteit en een stuk goedkoper dan een dvd'tje.

Thanx:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan