Chello modem met router.

Status
Niet open voor verdere reacties.

XenomX

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2002
Berichten
822
Ik heb een Chello verbinding en 2 laptops. Heb de router erop aangesloten, moest alleen het ip-adres van het kabel modem invoeren en dan moest ie werken.

Ik sluit mijn laptop erop aan en hij werkt goed..
Ik sluit de 2e laptop erop aan en ik krijg de melding "beperkte of geen verbindingsmogelijkeden"

Alle instellingen staan hetzelfde als op de laptop die wel werkt..

Ik heb het ook geprobeerd om de 2e laptop die niet werkt rechtstreeks op het kabel modem aan te sluiten, ook dan krijg ik deze foutmelding..

Wat kan hier het probleem zijn?

Het merk van de router is Sweex. (4 poorts).

Bedankt!
:thumb:
 
Even een administratieve opmerking:Dit item staat twee keer genoemd.
Wellicht eentje sluiten.
 
Hier heb ik dus niks aan...

Need help :(

(maare dan kan er wel 1 dicht jah :D)
 
Laatst bewerkt:
Heb je een Terrayon modem of een Motorola(eurodocsis)
Even op de onderkant van de Sweex kijken of het serienummer eindigt op 20 of 21. Is het 20 heb je een probleem zou de router eigenlijk helemaal niet werken met een Motorola wel met het Terrayon. Is het 21 dan moet het wel werken en is er iets mis met de instellingen van je netwerkkaart. Misschien de snelheid...probeer het eens op een lagere snelheid (10mb half duplex)
 
Hey,

Het serienummer eindigt op 25. Op 10 Half duplex doet ie het ook niet...

Zo het er niet aan kunnen liggen dat het modem alleen mijn pc ziet door dat mac adres ofzo? en dat ie alleen mijn pc toegang geeft?

Lijkt mij eigenlijk niet..
Instelligen zijn ook wel correct, modem maakt gebruik van DHCP.

:thumb:
 
Ja dan kan het niet aan de router liggen wel aan de instellingen. Eventueel een firewall ingeschakeld? Schakel anders eens de dhcp uit en configureer de verbindingen handmatig. Kijk ook of je in de router onder de beveiligingsopties geen macadresfilter hebt ingeschakeld.
 
Kan het niet aan het modem van Chello liggen?
Firewall staat uit, zowel windows als het modem.

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan