video bewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Berichten
1.530
hoi ik heb een digitale video camera een sony digital handycam type trv250e.

nu wil ik filmpjes die ik gemaakt heb op een dvd zetten straks.

nu zit erbij die video camera pinacle studio 8 maar ja daar kun je niet langer dan 15min op de hd zetten of je moet hem daarna weer opnieuw aan zetten.

nu zit er op win xp pro moviemaker ook leuk kun je wel heel lang film op nemen maar niet echt kwaliteit 320x240pixles 30frames per seconde.

nu heb ik bij nero ook video opname zitten kun je kiezen tussen

dvd 720x576pixels
svcd 480x576pixels
of dv en dan kan ik kiezen tussen type 1 en 2.

maar als ik een stukje svcd opneem krijg ik heel raar lang beeld op de comp. maar doe ik dvd of dv vreet hd geheugen dus das ook niet echt wat.

wie kan me helpen op wat van manier dat ik het de comp in kan laden en op een dvd zet maar dat ik het op de tv wel goed kan bekijken dus niet blokjes achtig.

alvast bedankt groetjes mike
 
Als je maar 15 minuten op je hd krijgt dan draait je bestandssysteem op Fat 32. Dit heeft niets te maken met studio. Als je XP gebruikt dan gewoon je bestandssysteen naar NTFS converteren en je kan je hele video in een keer opnemen.
Fat 32 kan maar 4 Gb opnemen per keer en NTFS kan het onbeperkt, het hangt dan alleen maar af hoe groot je hd is.
Volgens mij kan je bij studio ook opnemen als mpeg, dit scheelt een hoop ruimte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan