.dat afspelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

A.J.

Meubilair
Lid geworden
12 jul 2004
Berichten
6.492
Ik heb een filmpje gemaakt. Met Pinnacle Studio 8 op een CD'tje gebrand.
Nu wil ik het VCD'tje afspelen, maar al wat er gebeurd is dat hij 4 mapjes laat zien. In een van die mapjes zit het fimpje, maar dat heeft een .dat extentie.
Hoe kan ik dat filmpje nu afspelen? Windows Mediaplayer herkent het niet.

Groeten,
Fonz
 
Ik ben niet bekend met pinnacle, dus hoe het op te lossen is weet ik niet.
Om het bestandje te bekijken zou je avipreview kunnen proberen. Dit programma zit bij K++ in.

MVG.

Armand
 
Ik denk niet dat Pinnancle hier iets mee te maken heeft, maar bedankt voor je aandacht.

Fonz:thumb:
 
Ben er inmiddels achter dat ik het CD'tje wel gewoon in de DVD speler van m'n HiFi installatie kan afspelen. Maar afspelen op bijvoorbeeld m'n laptop doet 'ie niet.
Hellup, het is nodig voor een presentatie.

Fonz:thumb:
 
Ook in Mediaplayer de bestandstypes uitbreiden werkt niet.
Hellup.
Moet hem dinsdag kunnen afspelen op laptop!

Fonz:thumb:
 
open mediaplayer kies bestand openen kies daar voor alle bestanden tonen en zoek dan het *.dat file op en open dat.

lukt dit helemaal niet dan zou je kunnen overwegen ene virutual cd speler te installeren en daar de vcd mee af te spelen.
Installeer bv alcohol 120% daarbij krijg je ook een virtueele cd speler erbij doe daar aangeven dat je de vcd wilt laden en dan speelt ie gewoon af op de pc/laptop
 
Het werkt niet.
Er moet toch een simpele manier voor zijn?

Fonz:thumb:
 
Laatst bewerkt:
als het echt een vcd is en in de map waar de film inzit zitten 4 mappen dan zou het zo moeten zijn

BV

map-> vakantiefilm in deze map.
4x mapjes van de vcd

dan zou het zo moeten zijn als je in een virtueel speler aangeeft dat je de map vakantiefilm wilt openen hij gewoon de film zou moeten afspelen in bv mediaplayer.
 
Er staan inderdaad 4 mapjes op de VCD.
Te weten:MPEGAV, EXT, SEGMENT en VCD.
De map MPEGAV bevat een bestand van 256 Mb. Dat is dus het bewuste bestand. De andere mappen zijn leeg, eentje(VCD)bevat een bestandje van 68 Kb.
Wanneer ik Mediaplayer opstart en middels bestand>openen naar dat bestand ga, zegt Mediaplayer dat hij dit bestand niet kan afspelen.
Verder kom ik niet.

Fonz:thumb:
 
Geplaatst door tazman
als het echt een vcd is en in de map waar de film inzit zitten 4 mappen dan zou het zo moeten zijn

BV

map-> vakantiefilm in deze map.
4x mapjes van de vcd

dan zou het zo moeten zijn als je in een virtueel speler aangeeft dat je de map vakantiefilm wilt openen hij gewoon de film zou moeten afspelen in bv mediaplayer.

ik zeg ook gebruik een virtueel cdrom speler ;) als via bestand openen niet wil lukken.
 
Beste Tazman,

duizendmaal excuus. Ben een *******.
Je hebt me wakker geschud.
Ik heb EN powerdvd EN windvd erop staan. Inladen en spelen!
Echt, nogmaals excuus.
Ik ga maar eens vroeg naar bed.

Bedankt,
Fonz:thumb: :thumb: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan