Divx klein bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voetbalgoals

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2004
Berichten
33
Heey allemaal,

Ik zet allemaal filmpjes op mijn site en die wil ik natuurlijk zo'n klein mogelijke bestandsgroote geven.

Nu doe ik het altijd, eerst met virtual dub mijn site onder het filmpjes zetten, dan opslaan.
En vervolgens met TMPGEnc mijn filmpje verkleinen.

Maar in TMPGEnc kan ik bij settings alleen maar MPEG-1 Video kiezen als formaat/codec. En dan krijg ik slechte kwaliteit filmpjes van 4 mb.
Nu zag ik pas :)o) dat ik met virtual dub ook het filmpje een kleiner formaat kan geven bij compression, als ik daar de "DivX ;-) MPEG-4 Fast-Motion" codec kies is de bestandsgroote een stuk kleiner, en is de kwaliteit goed bij 2 mb.
Maar deze codec blijkt gehackt te zijn (had een mega codec pack gedownload) en kan bij veel mensen niet zomaar afgespeeld worden.

Nu mijn vraag:
Hoe kan ik mijn filmpjes een zo'n klein mogelijke bestandgroote geven en toch goeie kwaliteit geven?
Met DivX las ik dat daarmee het beste kon maar hoe kan ik het krijgen dat iedereen die ook kan afspelen?

Heel erg bedankt!

Groetjes Niels
 
Tja... je moet dan maar aannemen dat mensen die codec hebben. Je zou natuurlijk ook als .wmv kunnen encoden, dan kan men het meestal wel. Installeer anders de normale Divx (en Xvid) codecs.
 
Geplaatst door ~gijluiaard~
Tja... je moet dan maar aannemen dat mensen die codec hebben. Je zou natuurlijk ook als .wmv kunnen encoden, dan kan men het meestal wel. Installeer anders de normale Divx (en Xvid) codecs.
Hoe heet die codec voor WMV?
Moet ik daar een speciale codec voor hebben om die zo op te slaan met tmpgenc of virtual dub?

Groetjes Niels
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan