Hoe nu verder met MP3Gain?????????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Berichten
529
Ik heb met Mp3Gain een map met 120 mp3`s geanaliseerd, prima... alleen wat nu... de nummers verschillen onderling nogal van geluidssterkte en deze wil ik nu normaliseren....hoe pak ik het verder aan?

Of zijn er sites met een korte doch goede uitleg?

heatseeker
 
O ja even vergeten, Sommige nummers worden in de lijst van MP3Gain rood en onder clipping verschijnt een letter J ....
 
Nu het gewenste volume instellen. Bijv. op 92 dB.

Dan klikken op Track Gain om te normaliseren.
 
Okay, dat begrijp ik...maar is dit voor 1 nummer of een hele map met 120 mp3`s?

Verder, na deze handelingen zijn al mijn mp3`s nu aangepast naar b.v die 92 db?....

heatseeker
 
Ik zie nergens een knop/button met Track Gain staan, zal wel aan mij liggen....

heatseeker:rolleyes:
 
Geldt voor de hele map (album gain kiezen). De Track Gain button zit naast de Track Analysis button.

Alle mp3's worden dan omgezet naar een gelijk volume. Kan volgens mij ook ongedaan gemaakt worden.
 
Ook kan het zijn dat er na het omzetten errors zijn.
Niet schrikken want meestal is het normaliseren van het bestand wel gelukt, maar moet je alleen zelf de naam van de mp3 weer aanpassen door .tmp eraf te halen.
 
Nou bedankt alvast, ik ga er even mee aan de gang... jullie horen nog van me!

heatseeker
 
Ik vraag me nog wel af waarom sommige nummers na de analise rood worden en anderen zwart?

En moet ik van te voren de db hoogte instellen?
 
de dB moet je instellen voor je trackgain indrukt.
Als je de track dan nog niet heb geanalyseerd dan doet hij dit zelf.

en waarom rood en waarom zwart heeft te maken met clipping. Wat dt is weet ik niet en in de nummers hoor ik ook geen verschil, dus maak ik me er niet al te druk om.
 
De tracks die rood zijn hebben clipping. Dwz dat het geluid kan vervormen doordat het volume te hoog is. Ik hoor het ook niet, dus idd niet druk over maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan