Advies nodig! Welke kaart voor capturing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

daan

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
77
Hallo allemaal!

Ik ben mijn schoonvader aan het helpen, een aardige man dus wil ik het goed doen, en heb wat advies nodig.

Ik heb hem een nieuwe PC gegeven met de volgende specificaties:
AMD1300+
512Mb Ram
2x HD (40+120GB)
DVD+/-R
windows XP PRO NL

Wij hebben van zijn oude PC de DC-10+ kaart overgezet, maar deze is ook met hulp van Pinnacle niet aan de praat te krijgen onder XP, dus hij wil een andere kaart of capture-apparaat hebben.

De enige voorwaarden waar die aan moet voldoen zijn:
-hij moet werken op bovengenoemd systeem
-hij moet ANALOGE en DIGITALE video kunnen binnenhalen
-hij moet met het programma Pinnacle Studio 9 overweg kunnen
-hij mag niet te duur zijn

Graag zou ik jullie ervaringen / suggesties horen.

Bij voorbaat dank!

Daan:thumb:
 
Daar ik niet weet wat voor video signaal er naar binnen wordt gesluist, ik bedoel te zeggen wat voor randapparatuur hij er op wil ansluiten.
Kan ik alleen maar zeggen, denk eens na over firewire, dit is een absoluute topper in combinatie met randaparatuur die dit ondersteunen.
Je plugt de boel erin en tata, veel software ondersteund dit.
 
Hij wil er een videorecorder en een analoge videocamera op aansluiten.

Deze beelden wil hij dan bewerken en er leuke filmpjes van maken om op DVD te zetten.

Daan:thumb:
 
Heb ik al geprobeerd, de kaart wordt wel herkend, maar werkt niet omdat de IRQ niet van het juiste nummer is (9,10,11,12 of15). Volgens Pinnacle is hier niets aan te doen en ligt het aan het systeem.

Toch bedankt.

Daan
 
Dan zal je in de bios een IRQ moeten reserven voor het betreffende PCI slot waar de kaart inzit.
 
Ik heb geprobeerd deze IRQ's stuk voor stuk te reserveren in de bios, maar helaas lijkt het niet mogelijk.

Vandaar dat ik graag wil weten of Pinnacle Studio ook met andere apparaten werkt en bovendien welke dan wordt aanbevolen.

Groet,

Daan

:confused:
 
Pinnacle PCTV-rave voldoet aan je wensen. +/- € 50,-
 
Dag,

Ik heb enige tijd geleden een externe captatiekaart gekocht: EZMaker USB2.0 van AVerMedia.
Met deze kaart kun je zowel digitale of analoge beelden binnenhalen. Er zit zelfs een klein bewerkingsprogramma bij. Voor meer uitleg zie de site van AVM.

Deze kaart wordt ook opgenomen door Pinnacle studio plus.

Ik ben er echter nog niet in geslaagt analoge beelden om te zetten in DVD van goede kwaliteit.
Het is zoeken en proberen om de juiste instellingen te vinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan