opnemen van tv - branden en afspelen op dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

TurboDirk

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Berichten
7
Hi,
Wat is de gemakkelijkste methode om een film op te nemen van tv en in 1 stap te branden op dvd om deze film later op een vaste dvd player af te spelen?
Ik neem op in mpeg2 layer 4 *.vob voor de beste kwaliteit, doch kan dit niet branden met Nero 6. Gewone mpeg2 bestanden kan mijn dvd ( sony ns330 )dan weer niet lezen.
*.avi moet nog omgezet worden, enzovoorts ...
Dir heeft volgens mij niets te maken met + of - R, gewoon met het format ( extentie )

Er moet toch een simpele methode bestaan?

Suggesties??
 
gebruik je een tv kaart voor het signaal? Bij mij (pinnacle kaart) kan ik de lokatie opgeven waar hij het op te nemen bestad neerzet. Ik kan dan kiezen voor mn dvdbrander en het op een dvd+rw zetten vanuit studio software waar ik dus ook tv mee kijk
 
Robbert,
Het probleem heeft "zichzelf" opgelost; ik heb een paar updates gedaan van Nero 6 en daarin zit nu software waarmee je video kan capturen - ook van tv - en die direct op dvd branden. Het is ook gelukt om die dvd af te spelen op de tv. En de kwaliteit is zeer goed!

BTW: Ik heb een aldi pc 8080xl maar gebruik niet de originele tv soft, wel Fly2000 of WinDvr.

Groeten,
Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan