Heel vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
1.172
Ik heb hier een paar computers staan en daar wil ik XP op zetten. Er zitten redelijke nieuwe moederborden in , voldoende ram 256 mb en video 32 mb, dus dat moet lukken. Harde schijven allebei 8 GB.

Nou heb ik die twee harde schijven eerst even geformatteerd in een andere computer om ze daarna in een van de twee computers te stoppen om XP er op te zetten

Het vreemd feit doet zich voor dat als ik wil beginnen met de setup dat er dan een melding komt van : "verwijder schijf of media" "druk op een toets" .
En vervolgens kan ik dus niet verder .:8-0:

Ik heb alle jumpers goed staan en in het bios heb ik uiteraard CDROM als eerste bootdevice staan.

Wat doe ik verkeerd, of wat heb ik verkeerd gedaan ?
 
Geplaatst door Lucky Fred
Wordt de schijf wel herkend in de BIOS?

Ja die wordt gewoon herkend, maar ik ben er tot op zekere hoogte uit.
Dat wil zeggen echt tot op zekere hoogte, want het was de verkeerde CDrom drive die ik er in had gemonteerd.

Nu is echter het volgende aan de hand:
Tijdens de setup van XP krijg ik de melding dat het bestand FTDISK.EXE is beschadigd !

Okee dacht ik dan gooi ik de andere harde schijf er in en kijk wat er dan gebeurd, maar ook het zelfde met die melding, dus aan de harde schijven ligt het niet!

Toen heb ik een andere CDspeler aangesloten , en ook de melding blijft komen: FTDISK.EXE is beschadigt!

In een helder moment heb ik gedacht dan neem ik een andere XP setup CDrom om te kijken of het daar aan ligt, maar helaas blijft die melding komen.

Ja nou weet ik het echt niet meer. :rolleyes:
 
Kan het er ook nog aan liggen dat de computer waar ik de harde schijf in geformatteerd heb, een 80 aderige aansluiting heeft en de computer waar alles in moet komen een gewone 40 aderige heeft ?
Met andere woorden dat hij dan "anders" geformatteerd wordt ? :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan