opstart en afsluitproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

theovandenbergh

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2002
Berichten
43
Ik beschik over Windows XP. Soms bij het opstarten verschijnen rechts onderaan in de werkbalk minder icoontjes en is er niets meer mogelijk dus moet alles terug opgestart worden (uitschakelknop 7 seconden indrukken) en "altijd" na de minste verandering in de software van Windows XP gebeurt de opstart fout waardoor niets meer mogelijk is en moet ik via opstarten via de veilige modus terug opstarten en terug normaal opstarten waarna alles terug in orde komt. Hoe kan ik die problemen oplossen ? Ik beschik over Norton Anti Virus, Ad-Aware en Zone Alarm.
 
Lijkt mij een Hardwarematige fout. Misschien kun je eens controleren of je IDE, POWER kabel van je harde schijf en alles goed ingestoken is.
 
Je kan ook nog in appraatbeheer kijken of er ergens vraagtekens staan.
 
Het moet een softwareprobleem zijn want het probleem komt alleen wanneer er een kleine aangepassing wordt ingevoerd in Windows.
Ik keek eens naar het apparaatbeheer. Hier staan nergens vraagtekens maar ...
Bij IDE ATA/ATARI Controlers
staat er 2 x
INTEL(R) 82801 EB Ultra ATA Storage Controls
Primair IDE-kanaal
Secundair IDE-kanaal
Bij opslagvollume
staat er 4 x
algemeen volume
Bij Processors
staat er 2 x
Intel (R) Pentium (R) 4 CPU 2.60 Ghz
Bij Schijfstations
staat er 4 x
Generic Storage Device USB device
Bij Systeemapparaten
staat er 2 x
moederbordbronnen
Bij USB Controllers
staat er 5 x
USB hoofdhub

Ik heb ergens gelezen dat dubbel vermeldingen weg mogen. Klopt dat ?
 
Dat van je processor kan wel kloppen, want deze zal wel Hyper Threading hebben.
Voor de rest mischien 1 voor 1 verwijderen uit apparaatbeheer en steeds opnieuw opstarten als je er eentje verwijderd hebt.
 
Vooraleer ik begin te verwijderen zou ik graag weten waarom die dubbele vermeldingen er staan.
 
Ik zou niet durven zeggen welke je kunt verwijderen.
Die USB hoofdhub kan ook wel kloppen.
Ik heb er ook iets van 5 staan, dit is dacht ik afhankelijk van de hoeveelheid USB poorten die je hebt.

INTEL(R) 82801 EB Ultra ATA Storage Controls
Primair IDE-kanaal
Secundair IDE-kanaal
Is ook normaal.

Als je in apparaatbeheer op het het icoontje klikt van "zoek naar gewijzigde apparaten"?
Wat gebeurt er dan?
 
Laatst bewerkt:
Dan gebeurt er helemaal niets. Ik denk dat ik alle settings in het apparaatbeheer beter laat staan. Toch bedankt voor uw hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan