Lp's op cd zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dingeman

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Berichten
503
Hoi,

Ik wil een stel lp's op cd zetten. Ik heb pas een nieuwe pc, alles erop en aan, met de nieuwste Nero.
Prachtig, hier zit zelfs een progje in om lp's te branden op cd. Versterker en pick-up naar beneden gehaald, aangesloten op line-in van de pc, maar helaas, hij schijnt niet op te nemen. Gebruiksaanwijzing nagelezen, alles klopt, goede geluidskaart in pc, instellingen in Nero staan op wave, maar helaas.

Iemand een idee hoe dit kan en/of verholpen kan worden.

b v d,

Dingeman
 
En heb je in de software van je geluidskaart gekeken of je daar wel geluid via de boxen kunt produceren.
Normaal kun je een lp via de computer horen.
 
Staat de line-in van je geluidskaart niet "gedempt"??
 
Geplaatst door puppie
En heb je in de software van je geluidskaart gekeken of je daar wel geluid via de boxen kunt produceren.
Normaal kun je een lp via de computer horen.

Kleine correctie. Rechtstreeks gaat dit niet. Je hebt altijd een voorversterker met RIAA correctie nodig.
 
@vanzwam.
Ik las in het eerste bericht dat er een versterker naar beneden was gehaald.:eek:
 
Lp's omzetten

Hoi,

Allereerst hardstikke bedankt voor de snelle reactie(s)!!!
Alles staat uitgevinkt, dus dat zou moeten lukken.
En wanneer ik de kabel op de line-in aansluit hoor ik perfect geluid van de platenspeler, doch opnemen nee.

Steek ik de kabel in de mic ingang op de pc hoor ik ook geluid maar slechter en geen stereo.
 
In het stukje software van je geluidskaart zit daar geen opneem mogelijkheid in?
 
Je zal toch een programma nodig hebben, die het geluid van je LP's kan opnemen op je hardeschijf.
Ik gebruik zelf Music Cleaning lab De luxe van Magix hiervoor, maar er zijn waarschijnlijk ook gratis alternatieven.
Dit soort programma's kunnen ook geruis, gekraakt enz filteren, dus de kwaliteit vebeteren voor het digitaal opnemen.:).
 
Even misschien een domme vraag. Als de Nero wave editor start, zie je daar ook een opname knop op. Klik je deze aan ???
 
Lp's omzetten

Domme vragen bestaan niet, ik zou dit vergeten kunnen hebben maar ook daar had ik aan gedacht.

Er zit wel software bij de geluidskaart maar niets gevonden om op te nemen.
Doch volgens de gebruiksaanwijzing van de pc én Nero zou ik dus op moeten kunnen nemen.
 
Strange.

Ik heb al honderden singles en lp's op cd gezet, en nooit problemen gehad. Ik gebruikte toen wel de easy cd creator, van roxio.

De configuratie :

Van platendraaier naar de Phono ingang van de versterker.

Van de record uitgang, van de versterker, naar de line-in van de geluidskaart. Line-in wel op maximum zetten.

Scratch en rumble instellen. Pu starten. Van het ogenblik dat je geluid hoort , druk opnameknop in.

Voor uw probleem zou ik het nu niet dadelijk weten.
Dit snap ik dus niet. Nu ja heb het nooit gedaan met NERO.
 
Lp's omzetten

Geachte Hr,

Zoals U de aansluitingen beschrijft heb ik het ook gedaan.

Maar...

Nu zit er bij nero nog een ander mediaapparaat met opneemmogelijkheden.

Dus morgen ga ik daar eens kijken of het dan wel werkt. Daar zitten namelijk dezelfde instellingen op.

Het "zou" dus kunnen dat mediaplayer van nero opneemt en Waveeditor alleen maar "correcties" uitvoert.

Ik ben benieuwd morgen....

Toch hartelijk bedankt allen voor de snelle reacties!!!!

Dingeman:thumb:
 
Je kunt het gewoon met die waveeditor van Nero doen hoor....

Maarre heb je in de eigenschappen van het geluid ( windows) wel aangegeven dat hij als opnameapparaat line-in moet gebruiken???

Anders werkt het nooit!
 
nog ff een domme suggestie,

bij mixer> opties> eigenschappen>en dan opnemen.

dan ok en dan kijken of line in is geselecteerd hierbij dus de bron kiezen.

dat werkt meestal bij het opnemen van een analoge camcorder :)

mvg

db
 
Lp's omzetten

Goedemorgen,

Domdom en nog eens dom!!!!

Inderdaad in Windows niet de juiste geluidsopnamebron gekozen. Alles werkt nu naar wens!!!

Hartelijk bedankt allen voor het meedenken, zo zie je maar weer....:eek: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan