"Een van de netwerkkabels is niet aangesloten"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daniel81

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2004
Berichten
6
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een irritant probleempje.

Elke tien tot 30 minuten valt mijn verbinding weg en komt hij direct weer terug. In het tekstballonnetje staat dan doodleuk: "Een van de netwerkkabels is niet aangesloten". Meteen daarna staat er: "Er is nu verbinding met Lan-verbinding 2".

Vooral bij het downloaden is dit alles behalve prettig. Ik heb een nieuwe kabel gekocht maar daar ligt het niet aan.

Ik heb Windows XP SP2 en een kabelabonnement bij Telenet (Belgie), Volgens hen ligt de fout niet bij Telenet. Tevens heb ik een Motorola Surfboard modem en een SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter.

Ik hoop hier snel van verlost te zijn.
ps. Voor SP2 had ik dit probleem ook al.
 
Nou als je zegt dat er dan staat lan verbinding 2 zou dat inhouden dat de netwerk kaart opnieuw geisntaleerd is, hard of software matg maakt niet uit maar dan begint de pc met optellen.
Ik dacht eerst aan de kabel maar daar zal het niet aan liggen.
Mischien eens een goede kennis of vriend laten kijken naar je hardware dus je kaart mits je pci hebt, mischien zit die niet lekker in zijn slot of mischien staat er ergens wel een instelling dat hij moet resetten of zo.
Vreemde situatie.
 
Op het gebied van hardware ben ik een leek. Hoe kan ik deze netwerkkaart herkennen?
Zit ie in het moederbord of apart? En hoe groot is ie ongeveer?
Desnoods vervang ik 'm. Zijn die dingen duur?
 
:) Probleem opgelost. Heb er een hub tussen gezet en geen problemen meer. Thnx anyway.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan