dvd brander en software

Status
Niet open voor verdere reacties.

charley41

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2004
Berichten
137
Ik ben van plan een dvd brander te kopen. Iemand een voorstel wat voor'n en als ik die koop zit er dan de software bij die ik nodig heb om dvd's te branden? BVD Charles
 
De branders die dual layers aankunnen komen nu zo langzamerhand ook al op de markt.
De dual dvd schijfjes kosten op dit moment nog wel wat meer dan een normale dvd.
Maar ik zou voor zo'n soort brander gaan.
Tja en plus en min kunnen ze tegenwoordig allemaal wel branden.
Merk.......kijk eens in je knip of daar veel in zit.

Normaal krijg je bij de brander software.
 
Alleen bij een retailversie (in een mooie doos) zit software, bij Bulkversies van branders krijg je er zeer zelden software bij.

Nero, Alcohol120% enz kun je gewoon gebruiken.
 
Heb laats een Plextor gehaald dual layer .. werkt GOED ...is allen wat duurder dan de gewone .. en Nero 6.3.1 kreeg ik er bij:thumb:
 
Ik heb inmiddels een Asus DRW-1604P dvd brander gekocht. Ook geschikt voor dua format en double layer. Geplaatst, oude cd brander eruit en nieuwe erop aangesloten maar nu is mijn computer zo traag, bij het opstarten duurt het een eeuwigheid voor er iets gebeurt en als ik nero, die ik er overigens bij kreeg, probeer op te starten gebeurt er helemaal niets, zelfs niet na tien minuten al geeft de computer aan dat het wel werkt. Iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
Bij voorbaat dank
Charles
 
de master en slave jumper wel hetzelfde gezet als de oude cdbrander?

Ook in je bios deze brander laten herkennen.
 
ik heb de verbindingen van de oude cd brander losgehaald en op dezelfde manier op de nieuwe dvd brander gezet. Zou niet weten wat er niet goed aan kan gaan. Enig idee?
groetjes Charles
 
Het jumpertje achterop de brander staat die wel hetzelfde als de oude.
dus b.v. op master.
 
Ik heb 3 aansluitingen, een breed lint in het midden, een witte power aansluiting en een klein stekkertje. Ik ga ervan uit dat die laatste een jumpertje is? Zo ja, hoe moet deze dan zijn aangesloten om de boel goed te laten werken< Sorry, ik ben geen wizkid, maar dat zal uit deze vraag wel blijken.
Groetjes Charles
 
De witte power kan er maar op 1 manier in.
1 van die draden is rood en komt naast de grijze brede kabel, op deze brede grijze kabel zit 1 rood kleurtje.
Die komt dus naast de rode van de power.

En de laatste dat zijn zes koperen pinnetjes als het goed is.
Op de boven/onderkant van de brander kun je de volgende letters tegen komen. sl - ma -csl
sl= slave
ma= master
csl= cable select.

Nu moet je even op de oude brander kijken hoe de stekkertjes daar staan.
Dan zet je hetzelfde op de nieuwe brander.
Of het wordt een MASTER of een SLAVE.
 
Bijde oude situatie was het zo, boven zit de dvd/cd-rom speler, daaronder zat de brander en daar zit nu de dvd brander. Begrijp ik het goed dat als de bovenste de master is, de onderste de slave moet zijn of maakt dat niet uit?
groetjes Charles
 
Nee hoor kan ook andersom zijn dus even kijken op het apparaat wat er uit is gekomen hoe daar de instelling staat.
 
Alvast bedankt, ik ga morgen kijken hoe het zit en zie dan wel of ik nog hulp nodig heb. Zo niet laat ik het even weten en geef ik de vraag een status.
Groetjes Charles
 
De problemen zijn opgelost, zowel de dvd speler als de brander stonden op master, vandaar. Ben al druk bezig met branden. Bedankt voor de hulp en tot een volgende keer.
Groetjes Charles
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan