Provision DVR-1000 voor 199 euro (Blokker)

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Berichten
1.836
Ik ben al een hele poos aan het zoeken naar info over deze DVD-recorder. Kan zelfs geen site van Provision vinden.
Weet iemand waar hierover info te vinden is, of heeft ervaring met dit apparaat?

Algemene vraag:
kun je hierop in combinatie met je viseorecorder, je oude VHS-banden over zetten op DVD?
En kun je dan ook "hoofdstukken" maken zodat je niet alles in één fragment krijgt te zien?
Er staat wel in de folder: "mogelijkheid tot bewerken van opnames (weghalen van reclameblokken). "

Kun je met deze ook kiezen in welke kwaliteit je wilt opnemen, en hoeveel minuten film kun je dan kwijt op één DVD?

Graag jullie reacties.

(ps: aktie loopt komende week nog)
 
Ja, komt inderdaad niet veel positiefs uit naar voren.

Deze van de kijkshop misschien beter dan?
(budget is eigenlijk 250 euro...)


Of deze van
279 euro

of deze Philips van 299 of deze ook een Philips van 299 euro.

En weet je ook antwoord op de andere vragen?
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door marianneke


Algemene vraag:
kun je hierop in combinatie met je viseorecorder, je oude VHS-banden over zetten op DVD?
En kun je dan ook "hoofdstukken" maken zodat je niet alles in één fragment krijgt te zien?
Er staat wel in de folder: "mogelijkheid tot bewerken van opnames (weghalen van reclameblokken). "

Kun je met deze ook kiezen in welke kwaliteit je wilt opnemen, en hoeveel minuten film kun je dan kwijt op één DVD?

Graag jullie reacties.

[/B]

op deze vragen schiet m,n kennis tekort;)
misschien dat iemand met kennis van dit onderwerp deze topic oppikt
 
Kijk als het een dvd brander is met een scart aansluiting dan kun je de oude video aansluiten en de banden overzetten.
wil jij er een menu in gaan maken dan zul je toch een bewerkings programma nodig hebben.
Bv studio 8 of 9
 
Dus als ik het goed begrijp dan wordt een band van 3 uur ook één DVD van 3 uur.
Die zou ik op een RW kunnen zetten.
Dan die DVD in de pc stoppen, bewerken (ik heb Ulead Movie Factory en Ulead Video Studio) en definitief op een gewone DVD branden,

Zie ik het zo goed?

Wel veel meer werk als dat er een manier zou zijn om de opname meteen in etappes te doen...

Is als alternatief ook mogelijk om de opname vanaf de video enkele keren te onderbreken door de recorder op Pauze te zetten, of zelfs de opname een seconde of wat te stoppen?
 
Hmmmm,
Jij kunt vragen stellen zo laat op de avond:)

Ik ga voor je zoeken naar antwoorden, ik heb zelf menubuilder en weet eigenlijk niet of je dat voortijdig al kunt gebruiken of pas als je aan het editen bent.
Ga ik nakijken.
 
Hé, da's fijn Wim.

Ik ga nou naar bed, dus ik kijk morgen / overmorgen of je al wat weet. Ik heb ook al zitten googlen maar nog niet de antwoorden gevonden.

Maar ieders reacties welkom!
 
Marianneke,

Menubuilder kun je gebruiken als je verschillende fragmenten hebt gemaakt b.v. op je harddisk.
Daarna kun je met behulp van knoppen naar bepaalde scene's
Dus wat jij wilt doen kan gewoon, nou ja gewoon.
een band van drie uur is dus drie uur.
 
Nou ga jij dus uit van een dvd-recorder met een harde schijf. Ik bedoel een dvd-recorder die meteen op een DVD-R(W) opneemt. Die met HD zijn niet te betalen...

Kan het dan ook allemaal?

En hoeveel minuten kun je dan kwijt? Ook 3 uur VHS op één DVD?
 
Ik ga er vanuit dat je de video op de computer aansluit en de dvd ook.
De tijd die op een dvd kan vanaf een vhs band....ik zou het niet weten.
 
Ha, nee dus!
Da's wel de manier waarop ik het tot nu toe heb gedaan. Maar wàt een werk!
Ik ben gemiddeld 8 uur bezig voor één dvd. Opnemen, monteren, hoofdstukken aanmaken en dan nog weer omzetten. Je kunt dus niet een 1 op 1 kopie maken op die manier.

Een vriendin van mij heeft een dvd-recorder met een harde schijf. Heb begin van de week haar gevraagd een (korte) videoband van mij om te zetten naar een dvd. Was in een vloek en een zucht gebeurd...!
Zag paar dagen terug de aanbieding van Blokker en hoopte dat daarmee eea op dezelfde manier kon gebeuren. Alleen heeft die geen HD dus.
Enkele vrienden/kennissen van mij hebben me gevraagd of ik hun banden dan ook wil overzetten als ik zo'n apparaat wil aanschaffen. Op die manier zou ik de kosten dus terug kunnen verdienen. Zou dan zo'n 250 euro kunnen uitgeven, denk ik.

Dus daar gaat mijn vraag eigenlijk over....
Duidelijk nu?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan