image ready flash

Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2004
Berichten
857
Ik wil graag plaatjes achter elkaar laten af spelen voor mijn site .
ik had vroeger een programmatje maar ik hoorde dat het ook met image ready kan , die heb ik :)
nu is mijn vraag heeft iemand een tutorial voor me waar het word beschreven hoe je het moet doen?
en kan je ook van een filmpje een flash filmpje maken???

alvast bedankt
 
Nee Image Ready maakt gif afbeelding met animatie frames, flash is weer heel wat anders.

Zorg dat je al je afbeelding in image ready hebt en zorg dat ze allemaal even groot zijn qua pixels x pixels
Dan kies je 1 van de plaatjes uit die je als eerst zichtbaar wil hebben, en ga je daarin alle andere plaatjes in copieren d.m.v > andere plaatje aankliken > Ctrl-A ( alles selecteren ) > Ctrl-C ( kopieren ) > dan selecteer je het 1e document en doe je Ctrl-V ( plakken )
Dit doe je met al je afbeeldingen zodat al je plaatjes als 'Lagen' in je document zitten.
Dan klik je in het lagen venster alle 'oogjes' uit behalve de onderste, op dat moment stel je in het animatie venster de tijd in van hoelang elke afbeelding zichtbaar moet zijn ( door dit nu te doen krijgen alle afbeeldingen dezelfde tijd, je kan dit later nog wijzigen als je wilt )
Dan druk je in het animatie venster op nieuwe frame en dan ga je weer naar het lagen venster en klik je op het vakje van het 'oogje' de volgende laag aan.
Dit herhaal je ( dus nieuwe frame > volgende 'oogje' aankliken ) totdat al je plaatjes een keer zichtbaar zijn geweest.
Als je klaar bent doe je 'Save optimized as' en heb je je animatie gifje :)

imageready.gif

In het plaatje hierboven staat in het animatie venster onder de thumb 'Once' ( hierdoor wordt de animatie maar 1 keer weergegeven) , zet je dit op 'forever' ( oneindig) dan blijft de animatie zich herhalen

Suc 6 :thumb:
 
Laatst bewerkt:
hartstikke bedankt voor de reactie en de moeite om dat plaatje te maken!!:thumb:
 
als ik het wil gaan opslaan werkt het niet :(

fout.JPG
 
je moet 'Save optimized as' doen en dan als GIF bestand
 
staat er niet tussen wel als ik een gif bestand open..
 
Tja ik heb zelf image ready 3.0 daar zit save optimized wel onder file
En als je Save as en dan gif kiest?
 
ik heb 7.0 en als ik save as doe krijg ik allen psd maar ik sla hem gewoon met photoshop eerst op als gif besand en dan werkt het wel :)
 
:D Lol ik heb wel image ready 7.0 alleen gebruik ik hem nooit, ik was het alleen even vergeten maar save optimized as zit er wel in hoor

imageready2.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan