Welke Router ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tha MP

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2004
Berichten
20
Hallo mensen.

Ik wil bij mij thuis een draadloos netwerk aanleggen.

Nu hoor ik vaak dat de snelheid van een draadloos netwerk niet echt hoog is.

Ik zit op het web via een @home breedband verbinding.
(tot 4000 kbit/sec)

Was voor snelheid router moet ik nu nemen zodat ik mijn volle snelheid kan behouden?
 
Met elke router houd jij je maximale verbinding. Je internet verbinding is altijd nog langzamer dan de langzaamste draadloze verbinding. De meeste routers hebben tegenwoordig een snelheid van 54Mbit/s
 
Ik gebruik zelf een zyxel met zowel een vaste aansluiting als twee maal draadloos.
De vaste aansluiting gaat sneller dan draadloos.
Dit kun je echt zien.
Ik gebruik @home breedband:)
 
Geplaatst door Tiborv
Met elke router houd jij je maximale verbinding. Je internet verbinding is altijd nog langzamer dan de langzaamste draadloze verbinding. De meeste routers hebben tegenwoordig een snelheid van 54Mbit/s

Misschien lees ik dit niet goed maar ik begrijp dit niet helemaal ?!
 
Wat begrijp je niet dan? Zijn internet verbinding is maximaal 4Mbit. De draadloze verbindingen zijn vanaf 11Mbit en tegenwoordig dus 54Mbit. Dit is ruim voldoende om bij een bereik van 50% boven die 4Mbit te blijven.
 
Geplaatst door Tiborv
Wat begrijp je niet dan? Zijn internet verbinding is maximaal 4Mbit. De draadloze verbindingen zijn vanaf 11Mbit en tegenwoordig dus 54Mbit. Dit is ruim voldoende om bij een bereik van 50% boven die 4Mbit te blijven.

Mijn ervaring met draadloos is dat een theoretische formule als het gaat om snelheid in de praktijk door wellicht volledig onduidelijke niet beheersbare factoren niet op gaat.
Vandaar mijn opmerking/vraag.
 
Mijn ervaring is heel anders. Ik haal thuis met gemak 15-20Mbit, op het werk doen twee zendertjes het werk, door beton en alles heen.
 
Geplaatst door Tiborv
Mijn ervaring is heel anders. Ik haal thuis met gemak 15-20Mbit, op het werk doen twee zendertjes het werk, door beton en alles heen.

Dat is mooi !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan