virtualdub

Status
Niet open voor verdere reacties.

verstraeten

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2004
Berichten
243
zou mij iemand kunnen helpen ik gebruik virtualdub 1.5.4 en telkens als ik een video probeer te openen geeft hij de volgende foutmelding:

Couldn't locate decrompressor for format 'MP43' (Microsoft High-Speed MPEG-4 V3)

VirtualDub requiers a Video for Windows (VFW) compatible codec to decompress video. DirectShow codecs, such as those used b Windows Media Player, are not suitable.


ik heb al gezocht naar die codecs maar vind ze niet en waar moet ik ze dan plaatsen
kan mij iemand helpen
 
en wat doet die xvid of wat moet ik daar mee doen
maar kan ik nergens een codec vinden die virtualdub nodig heeft
 
xvid is een codec die je gewoon kunt installeren.
 
ik heb dat geinstalleerd maar het werkt nog niet

alles gaat goed tot daar
maaar moet ge die codec soms in een bepaalde map van virtualdub plaatsen
 
heb ik geinstalleerd maar werkt nog niet

maar is het mogelijk om een avi bestand om te zetten naar een mpeg bestand
hoe en met welk programma gaat dat
 
het is mogelijk ja om een avi om te zetten naar mpeg dit kan met tmpgencoder.
Maar als je niet de juiste codec hebt dan zal het omzetten ook niet gaan.

speelt het bestand uberhaupt wel af op de pc met bv windows mediaplayer ? of een andere player.
 
als ik een mpeg film in virtualdub open geeft hij de volgende foutmelding

Not supported: Microsoft owns US patent #6.041.345 on the ASF file format, preventing third-party applications from extracting data from ASF files. ASF file format support was removed as of V1.3d at the request of Microsoft and to avoid patent infringement claims, and as such VirtualDub no longer supports ASF. Please do not ask for versions that do.

wat kan ik hier tegen doen
 
nogmaals kun je deze video bestanden gewoon afspelen op de pc ??? zie je beeld hoor je geluid enz enz

en als je een mpeg laad in virtualdub en je krijgt een leding over ASf files ?? zou ik eens goed kijken of de extensie wel echt mpeg is en niet per ongeluk een asf file.
 
ja de film speelt met media player gewoon af maar hij geeft bij sommige films geen foutmelding

en als ik de TMPGEnc gebruikt heb kan ik de film daarna gewoon branden of hoe zit dat
want hij is nu aan het encorden
 
als tmpg aan het encoden is dan is het afhankelijk wat voor formaat je gekozen hebt ? vcd of svcd hoe je het moet branden.
controleer voor het branden wel even of het file goed afspeelt inclu geluid enz.

branden van vcd kan in nero als video cd branden van svcd als super videocd
 
dan heb ik nog een vraagje
ik heb gelezen dat je 2 stukken van dezelfde film 1 stuk van kunt maken maar hoe zit het dan met de ondertitels want die krijg je meestal ook in 2 stukken


alvast bedankt
 
als je de film omzet van bijvoorbeeld avi naar mpeg met ondertitels dan worden de ondertitels er vast in gezet.
het maakt dan ook niks uit de je de film in delen knipt.
 
maar als ik 2 mpeg samenvoeg dan heb ik daarna geen enkel geluid meer hoe komt dit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan