panasonic camara niet herkent door xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frenkie

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2004
Berichten
5
windows xp herkent mijn mini dv panasonic NV-EX3EG niet .ik heb alle updates gedownload van microsoft.
verder werk ik met pinnacle 8.0.WIE WEET ER EEN OPLOSSING!
 
Hoe heb je hem aangesloten op je pc.
 
Pinnacle ziet DV-device niet

Hallo allemaal ....

Heb helaas hetzelfde probleem.

Heb sinds kort een Panasonic NV-GS200, maar Pinnacle 8 ziet hem ook niet.

Googlen laat blijken dat veel mensen hetzelfde probleem hebben om in Pinnacle een camera te koppelen.

De meegeleverde kabel heeft aan de ene kant een USB aansluiting , en aan de andere kant een FireWire aansluiting. Hij gaat FireWire me camera uit en USB mijn laptoppie in.

Wie helpt ons ?

Brian
 
De meegeleverde kabel heeft aan de ene kant een USB aansluiting , en aan de andere kant een FireWire aansluiting. Hij gaat FireWire me camera uit en USB mijn laptoppie in.

Dat gaat niet. USB hoort in de USB en Firewire in de Firewire.
Dit kan je niet combineren.
 
Pinnacle ziet DV-device niet

bedankt voor je antwoord ....

Maar dat kan wel ...

Heb ook zo'n USB-harde schijfie hier ... en die heeft ook een FireWire uitgang, maar de kabel die erbij zat was aan de andere kant USB. En dat werkt ook gewoon.


Brian
 
Ik heb zelf in het verleden met een JVC camera zitten stoeien. Bleek de USB om foto's over te zetten en de firewire om beelden e.d over te zetten.
Dus probeer eens enkel de firewire.
 
Pinnacle ziet DV-device niet

Okee... wat je nu zegt heb ik gister van een collega gehoord. Dit zou dus wel kunnen kloppen.

Maar het vervelende is dat zo'n kabel er dus niet bij zat :( ( aan beide kanten FireWire )

En dat ik geen FireWire ingang heb op mijn laptoppie ...

Brian
 
Dat klopt, de firewire kabel krijg je er nooit bij.
En voor je laptoppie kan je misschien iets "kopen" ?
 
Pinnacle ziet DV-device niet

Tja .... een laptop is op dat punt eigenlijk helemaal niet zo toppie. Je kan natuurlijk niet zomaar een kaart kopen. Weet jij of er misschien iets is voor PCMCIA ofzo ? En hoe duur is zo'n kabeltje ?


Brian
 
Re: Pinnacle ziet DV-device niet

Geplaatst door brianm!
Tja .... een laptop is op dat punt eigenlijk helemaal niet zo toppie. Je kan natuurlijk niet zomaar een kaart kopen. Weet jij of er misschien iets is voor PCMCIA ofzo ? En hoe duur is zo'n kabeltje ?


Brian
De kabel die ik gebruik zat bij mijn camera maar ook zo'n zelfde bij mijn pc ene kant firewie voor in de pc andere kant een i link ,en op mijn camera staat bij deze aansluiting i -dv en is veel kleiner dan een firewire aansluiting of usb maar volgens mij ligt het niet aan pinnacle maar aan windows xp want op mijn oude pc met windows ME ging het allemaal goed.
 
nod steeds niet opgelost

ik heb contact gehad met panasonic ,die hebben me doorverwezen naar microsoft . maar die reageren stomweg niet! is er misschien een slimmerik die nog een suggestie heeft!!!:mad:
 
Camera en Pinnacle

Bij mij doet iet het al ....

Moet inderdaad een gewone FireWire kabel zijn... voor video en USB voor foto's. Zoals Wajang al zei.

Mzl.

Brian
 
Re: Camera en Pinnacle

Geplaatst door brianm!
Bij mij doet iet het al ....

Moet inderdaad een gewone FireWire kabel zijn... voor video en USB voor foto's. Zoals Wajang al zei.

Mzl.

Brian

Maar ik gebruik een gewone firewire 1394 kabel met aan de ene kant een gewone firewire aansluiting voor op mij p.c en aan de andere kant een kleine i link aansluiting voor op mijn camera , dit is toch een gewone firewire kabel of niet soms ?. iets anders kan ik niet aansluiten op mijn camera.
groetjes,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan