dvd sub

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweet

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
Berichten
271
hoi,

zit met het volgende probleem:

heb met tmpgenc dvd author een dvd van 2 uur ingekort tot 16 minuten, en deze dan op een dvd gebrand.

het leuke is dat hij de ondertiteling niet meegenomen heeft, hoe kan ik dit oplossen?? is er misschien een ander programma die wel de ondertiteling ook meeneemt tijdens het knippen van gedeeltes van een dvd??

please help :rolleyes: :( :(
 
waarom je een dvd van 2 uur naar 16 min terug brengt snap ik al niet maar oke.

als je de film gaat inkorten dan ga je rommelen in de vob files.
in de ifo files staan de subt als je daar an niks mee doet dan zul je de subs nooit meekrijgen.
een ifo file is wat tijdsindeling zo ingesteld dat de subt op de juiste tijden enz onder de film verschijnen, nu je stukken er uit geknipt hebt enz kloppen deze tijden niet meer en zullen je subt niet meer werken.
 
oke dat begrijp ik , maar kan ik nu gewoon zelf een subtitle bestand maken?? en die eraan toevoegen?? hoe doe ik dit???
 
zelf een subt bestand maken is moeilijk voor dvd omde subt van een dvd feitelijk bestaat uit allemaal bitmaps.
wat je evt zou kunnen proberen is met bv ifoedit het bestaande ifo bestand aanpassen.

of dit gaat lukken ?? geen idee
 
oke maar kan ik bv de dvd niet laten afspelen met subs en hem daarna knippen in stukken met de subs erbij?? zoja welk prog?
 
niet dat ik weet.

de film en de subt zijn echt twee heel aparte zaken.

kijk eens hier mischien heb je er wat aan.

let wel ze spreken daar over dvd maestro van dit programma is geen demo beschikbaar en kost ± $5000 ja dat is vijfduizend dollar ;)

er zijn verder weinig manieren om een juist dvd subt file te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan