Opnemen vanaf tvkaart in pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dingeman

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Berichten
503
Hoi,

Wanneer je een tv kaart in je pc hebt is het mogelijk om tv te kijken en op te nemen op je pc. Kan je dit dan ook nadien branden op dvd en op een gewone tv bekijken? Zo ja, is de kwaliteit en/of beeld dan acceptabel? Ik ben een grote leek op dat gebied. Tegenwoordig zijn er, volgens mijn reclamefolders, al tv kaarten voor amper 60€. Het lijkt mij interessant.

b v d,

Dingeman.
 
Volgens mij zijn er programma's te downloaden of te kopen waarmee je de dingen die op tv komen op kunt nemen. Ik weet niet waar ze zijn. Maar ik heb wel eens een keertje gehoord van fraps of iets dat daar op lijkt. Het is een programma dat beelden opneemt die jij op je beeldscherm heb. Misschien iets om over op te zoeken. Voor de rest zit er ook meestal bij een goede tv kaart ook een programma waarmee je het ook kan opnemen.

De kwaliteit is erg verschillend per kaart. Dus is de opname op dvd afhankelijk van jouw kaart en de kwaliteit van het ontvangst. Als ik namelijk schotel gebruik is dat een stuk helderder dan de kabel van upc o.i.d. Dus het ligt compleet aan wat je uitgeeft.
Er zijn op internet genoeg artikelen te vinden over hoe je een avi bestand (opgeslagen film formaat kan anders zijn. Maar ik verwacht dat het meestal de extensie avi of mpg heeft.) kan maken met behulp van programma's. Ik doe zelf niet opnemen via een tv kaart. Maar ik ken vienden die een tv kaart hebben en de kwaliteit is niet onaardig. Maar het hangt altijd af van omgevingsfactoren.

Met vriendelijke groeten,
Pretmaker
 
Ik gebruik de PCTV-rave van Pinnacle (€49) werkt prima.
 
TV kaart

Weer bedankt jongens, afgaande op jullie berichten een tv kaart gekocht en werkt prima naar wens!!!

m vr gr,

Dingeman.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan