Netwerkprobleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

dabbeljoe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2004
Berichten
2
Hey,

Wat netwerken betreft ben ik echt een nul. Vandaar het volgende, misschien best eenvoudige probleem.

Situatie: Sitecom router met kabelinternet en pc's met XP. Nu wil ik samen met een huisgenoot Fifa99 (ja, uit '99, oude liefde roest niet, zeker gedeelde liefdes niet) spelen. We kunnen elkaar zien via de router, maar in Fifa zelf doet geen enkele knop het in het submenu netwerk.
In de leemij staat iets over SAP configureren enzo, maar daar haak ik definitief af.

Verder voeg ik nog even toe dat we helemaal niks met de router gedaan hebben behalve aan de muur spijkeren en de kabels erin drukken.

Wie kan mij helpen?

BVD!

Laurens
 
Je zit waarschijnlijk achter een firewall en je zult dus in je router of firewall een aantal poorten moeten openzetten om het spedl te kunnen spelen.
Wellicht staat daar iets over in de handleiding ?!
 
Ik heb even gekeken in de handleiding, maar die is vrij sumier en handelt alleen over hoe je verbinding maakt met het internet. Er zit ook een cdrom bij, maar daar staan alleen de digitale versie van precies dezelfde handleiding in 20 talen en wat win98 drivers op.

Als ik in explorer onder de volgende kopjes kijk: netwerk locaties, volledig netwerk, microsoft windows-netwerk; zie ik drie objecten: allemaal hetzelfde pictogram, respectievelijk met de namen: werkgroep, mshome en heimnetz (mijn huisgenoot heeft een duitstalige versie van XP). Ik kan hem alleen zien in heimnetz en hij mij via werkgroep. Maakt dat iets uit? Zouden we elkaar via dezelfde groep moeten kunnen zien? En zo ja, hoe verander ik dat? Is allebei opnieuw installeren van XP een oplossing (moet bij mij toch nog gebeuren en hij heeft die duitse versie, dus dat kunnen we mooi in een keer door doen)?

Dankjewel.

Laurens
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan