installatie win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackbird500

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2004
Berichten
2
ik heb op mijn pc format c gedaan en kan win98 niet installeten. ik heb een start disket en cd, met de disket start mijn pc maar als ik d: win98\setup doe krijg ik bad command or file name, dit gebeurt ook bij e:
kan iemand mij hier bij helpen?
 
Probeer eens met de W98 cd op te starten. Met een aantal W98 versies kun je booten. Mogelijk kan jij dat ook en dan kan je formateren en/of installeren vanaf de cd. Let wel op dat je via cd kan booten, dit kan je wijzigen in het Bios als het niet lukt.
 
Geplaatst door blackbird500
ik heb op mijn pc format c gedaan en kan win98 niet installeten. ik heb een start disket en cd, met de disket start mijn pc maar als ik d: win98\setup doe krijg ik bad command or file name, dit gebeurt ook bij e:
kan iemand mij hier bij helpen?

Dat is fout. Je start op via de bootdiskette. Kies cdrom ondersteuning. Dan kan je zien welk uw cd station is.

Bij de dos prompt, zal je zien a:\
Tik dan in cd\ d: je zal dan zien in de prompt d:\
Tik daar in setup
 
w98 lukt ook niet,hoe geraak ik in men bios en wat moet ik dan juist veranderen
 
In het bios kom je door tijdens het opstarten (na geheugencheck) op del, F2 of zoals bij compaq F10 te drukken. Zoek in het bios naar bootvolgorde of boot device. waarschijnlijk staat hij bij jou op flop1, hdd0 en hdd1, of wat dan ook. Zorg dat je als eerste je cdrom krijg. sla de verandering op met F10 en boot je pc opnieuw met de 98 cd in de lade. Dan moet het lukken.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan