Mpeg naar DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lerosa

Meubilair
Lid geworden
23 jul 2001
Berichten
5.159
Hallo, hoe krijg ik MPEG bestanden op DVD??
Ik kan ze geloof ik niet rechtstreeks met Nero branden als DVD.
Is het nodig om ze om te zetten naar dvd bestanden??
 
sandra kijk eens op http://wintips.filmt.nl daar vindt je een handleiding avi / mpeg naar dvd.

wil je naar een echte dvd toe zul je inderdaad moeten omzetten naar een mpeg die dvd geschikt is.
 
Ik heb dit nu gedaan... het is een mpeg bestand die ingevoerd heb:
Als eerste is het nodig om audio en video van elkaar te splitsen.

Open tmpgencoder en klik op file / mpeg tools klik in het scherm wat opent op Simple DE-multiplex

Maar als ik daarna het mv2 bestand wil invoegen in het hoofdvenster dan krijg ik deze melding:
zie bijlage.

attachment.php
 

Bijlagen

  • mv2.jpg
    mv2.jpg
    9,2 KB · Weergaven: 202
zet je het m2v file wel bij video source neer ??
 
hmm erg vaag het zou kunnen dat het een mpeg2 film is en je geen mpeg2 plugin voor tmpg hebt.
 
Geplaatst door tazman
hmm erg vaag het zou kunnen dat het een mpeg2 film is en je geen mpeg2 plugin voor tmpg hebt.

Het zou kunnen..........
Het bestand is ontstaan, doordat ik een videoband op mijn harde schijf heb gezet, het was een ntsc videoband en hij heeft er een mpeg bestand van gemaakt.. ik weet niet of dat mpeg1 of mpeg2 is.
 
Ik zou hem gewoon proberen(30 dagen gratis) gaat heel simpel en hij brand daarna gewoon je dvd.
 
Geplaatst door wvdwe
Ik zou hem gewoon proberen(30 dagen gratis) gaat heel simpel en hij brand daarna gewoon je dvd.


Bedoel je TMPGEnc??
Die ben ik nu aan het gebruiken en daar krijg ik de foutmelding in... of bedoel je een ander programma.
 
Oke, ik kan kijken of ik dat mpeg bestand daar rechtstreeks kan omzetten naar een dvd bestand.
 
Ik ben de hele middag aan het stoeien geweest en het is me gelukt om mpeg om te zetten naar dvd bestanden.
Alleen het geluid is ook mpeg, ik heb wel geluid via de tv, maar niet via mijn versterker, is daar ook nog een oplossing voor??
En nog een vraagje... ik heb 3 mpeg bestanden die ik op dvd wil zetten, hoe kan ik die op 1 dvd zetten??
Als ik ze in dvd author laad, dan kan dat maar een voor een, en hij maakt van alle drie dan dezelfde bestanden en dat is niet de bedoeling.
Kun je mpegs aan elkaar plakken??
 
Iemand nog enig idee hoe ik mijn geluid goed krijg na het omzetten met TMPg encoder?
Zodat ik ook geluid via de versterker kan horen en niet alleen via de tv?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan