router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dingeman

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2000
Berichten
503
Hoi,

Ik weet dat er meerdere onderwerpen van de router op de vraagbaak staan, maar toch...

Ik heb zelf een vaste pc met een chello modem. Nu heeft mijn zoon een laptop met insteekkaart. Ook heeft hij een router gekocht, een sitecom. Volgens de gebruiksaanwijzing moet ik dan de kabel van de chellomodem aan de router koppelen. vervolgens de internetplug in de router. Maar verder???? Ik ben een volslagen leek op dat gebied, heb ik voor de laptop ook nog een kabel nodig om te kunnen internetten o.i.d.???

Kan iemand mij in een zeer duidelijke taal uitleggen hoe te handelen???

Mijn Dank alvast.

Dingeman
 
Ja kabeltje van chello naar router wan poort dus niet 1 2 3 of4.
Dan vanaf 1 kabeltje naar de vaste pc.
Vanaf die pc kun je de router instellen, ik weet niet wat er voor chello allemaal moet gebeuren, maar daar zijn andere helpmij-ers wel voor te vinden.
Je zoon heeft een laptop met een insteek kaartje, welk kaartje graag merk en type dan kunnen we kijken wat dat voor een ding is.
 
Hoi,

alvast bedankt voor de snelle reactie(S).

dE INSTEEKKAART IS EEN SITECOM, 10/100 mBPS. 32 BITS. IEEE802.3. FULL DUPLEX. RJ45 NETWERK INTERFACE.
 
Dan moet daar ook een kabeltje naar toe.
Maar eerst de normale pc aan de praat maken.

En capslock mag uitblijven hoor.
 
Hoi,

Dus als ik het goed begrijp moeten er twee kabeltjes aanwezig zijn, voor de vaste en de laptoppc.
Is er dan, wanneer de instellingen goed zijn, sprake van draadloos internetten op de laptop? Of moet de kabel op de laptop aanwezig blijven?

Alvast hartelijk bedankt voor de snelle reactie!!!

Dingeman
 
Je geeft aan dat er een RJ45 aansluiting is op de kaart dat is niet draadloos.
Kun je het type van de kaart geven dan kunnen we kijken welke kaart het is.
Is de router met van die zwarte antennes.
Voor het instellen is een kabel nodig maar dat zou dan op de vaste pc kunnen.
En als het echt een draadloos kaartje is en een draadloos ondersteunde router dan heb je tussen router en laptop geen kabel nodig.
 
Hoi,

Sorry als ik onvolledig ben maar het type van de kaart is, volgens mij, type II. van sitecom. Op de doos staat helemaal niks zoiets van Wireless of zo. Ook de router heeft geen antennes. Ik begin te geloven dat dit niet echt draadloos is. In de insteekkaart zit wel een uitsparing voor een kabel.
 
Dan weet ik bijna zeker dat het een kaartje voor een kabel aansluiting is, dus niet draadloos.
 
Hoi,

Inderdaad, je hebt gelijk, het is een normale router. Op de site nog nagekeken.
Maar we kunnen hem omruilen, winkels zijn hier vandaag open.

Hartelijk dank voor het meedenken, dank zij jou eerder gezien wat er aan de hand was!

m vr gr,

Dingeman.
 
Suc6 en tot de volgende vraag.
Zet je deze nog even als opgelost, rechts onderaan deze pagina even op vraag opgelost klikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan