avi bestand eerst omzeten of eerst ondertitelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Monk

Banned
Lid geworden
1 aug 2004
Berichten
182
Ik ondervind wat problemen met mijn videobestand. Graag wil ik weten of ik de film eerst moet ondertitelen of eerst moet omzetten met tmpgencoder?
 
@Crash
Met alle respect hoor, heb enorme hulp aan dit forum, maar het stappenplan op wintips (van tmpgencoder en dvdauthor) en de werkelijkheid komen niet overeen met elkaar wat betreft layout e.d. Het is dus nogal ingewikkeld om uit te zoeken hoe te handelen.Eerst geluid en audio splisten dan weer bij elkaar en dan zet hi helemaal niet automatisch de extensie erbij die in het stappenplan staat maar er staat niet bij wat je dan zou kunnen proberen.
 
ten eerste wat wil je doen ??

ik begrijp dat je een avi file van ondertitels wil voorzien, en daarna ? wil je er dan een dvd van maken of een vcd of svcd.

Naar wat ik zo lees over splitsen enz ga ik er van uit dat je er een dvd van wilt maken.
Als je dan het stappen plan op wintips.filmt GOED leest staat er

" Let op als je een avi file hebt kun je deze stap overslaan laad dan het file gewoon in tmpg en load de dvd template zoals beschreven. "

bij een avi file hoef je dus helemaal niet eerst te splitsen.
 
ja, idd dat staat er. Maar het 'gewoon' laden in tmpg en de dvd template loaden zoals beschreven is niet zo gewoon als het lijkt. Ik zou nl. niet weten hoe. Ik heb gezien dat er bij het bestand xvid staat maar iemand had als reactie op een andere posting aangegeven een vinkje weg te halen ergens en nadat ik dat heb gedaan staat er .avi.
 
als je een avi file hebt en dat inlaad bij tmpg dan zou hij zelf de de audio er bij moeten zetten.

anders eens het avi file decompressen met decompress wat bij avi2mpeg zit.
deze is evt te vinden via http://www.helpmij.nl/leden/tazman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan