geluid niet synchroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

kinky

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2001
Berichten
100
Ik heb al verschiilende films gedownload. De ondertiteling eronder gezet, het geluid gesplitst met virtual dub en er een mpg vangemaakt met TempGenc.
Nu is mijn probleem dat er bij een paar films het geluid niet synchroom loopt met de film. Hoe los ik dit op?
 
Je kunt hier eens kijken.
 
Ik heb bij virtual dub het volgende gedaan: bij open file heb ik het avi-bestand gekozen, dan bij audio full compressing mode, dan save as wave. En bij tempgenc heb ik bij open file het vdr-bestand en bij audio het bestand dat ik bij virtual dub gemaakt heb. Het rare is dat bij 1 op de 10 films het geluid dus niet gelijk loopt.
 
Het is nog steeds niet gelukt.
Ik heb het geluid nu eens niet gesplitst van de film, maar ongeveer een kwartier voor het einde van de film gaat het geluid weer niet synchroom lopen. Help!!!!
 
Vaak is dit een fout in de encoding, dus het is bij het maken van het avibestand al fout gegaan. Wat ik vaak doe is het gedownloade avibestand openen met het programma goldwave (niet gratis, wel te vinden) en dan opslaan als wave, waarna ik het met tmpgencoder apart omzet naar .mp2. Je kan hiervoor ook een andere audioencoder voor gebruiken, zolang je het maar opslaat als .mp2. Mocht dit niet baten, dan kan je je gedownloade avibestand weggooien of als datacd branden, want het geluid is voor zover ik weet nite meer synchroon te krijgen. succes!
 
Ik heb Goldwave net geinstalleerd, het avi-bestand geopend en opgeslagen als wav. Moet ik nu dan met Virtualdub de frameserver aanzetten en dan gewoon bij Tempgenc bij de project-wizard doen wat ik altijd doe: bij video het vdr.bestand en bij audio het wav.file wat ik net gemaakt heb?
 
Nee hoor, je kan gewoon in tmpg het wavebestand openen (kies wel alleen audio) en dan naar mp2 coderen.

Ik neem aan dat je al een mpegbestand hebt (met verlopen geluid).... open hiervoor in tmpg de mpegtools, kies demultiplex en sla zowel je video- als audiobestand apart op, verwijder je audiobestand, bewaar het .m2v bestand. Als je net gecodeerde audiobestand klaar is, kies dan de optie multiplex en voeg daar het beeld (het .m2vbestand) en het nieuwe geluid samen (je vers gemaakte mp2bestand). Als dit niet werkt, dan werkt niks meer, tenzij iemand nog een wondermiddel kent.....
 
oke, dank je wel. Ik ben het al aan het uitproberen.
En als het weer niet lukt, geef ik wel weer een gil.
Groetjes;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan