van mswmm naar avi ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Berichten
862
Ik hoor dat een filmpje moet omgezet worden naar svcd om het te kunne afspelen in een dvd-speler. Op dit moment heb ik mbv windows movie maker een filmpje klaar dat als mswmm is opgeslagen. Er is geen andere keuze mogelijk in movie maker.

Wat moet ik doen om het toch afspeelbaar te maken in dvd-spelers ?

PS ik beschik over nero 6 en cd-rom en dvd-brander en werk onder xp
 
Een MSWMM bestand is een project bestand. Dit is een projectbestand van Windows Movie Maker en verteld iets over je montage. Dit is niet de film zelf! Open je project met dit bestand en sla je film op als....
Wat je hier wilt.

Movie Maker kan wel als AVI wegschrijven als je de bijbehorende CODEC`s op je systeem hebt staan. Met die AVI, als deze aan bepaalde eisen voldoet, kun je met een ander programma, of met Nero zelf, het geheel als VCD, SVCD of DVD branden
 
ja maar ....

1. In mm open ik mijn project, daarna kies ik voor project opslaan als, maar daar kan ik niks anders kiezen dan de extensie mswmm en geen avi of iets anders.

2. welke codecs moet ik hebben ?
 
???

en wat moet ik daar dan mee doen, sorry hoor, maar dit zijn mijn eerste stappen in die richting
 
de divx codec installeren en daarna zou je gebruik moeten kunnen maken de mogenlijkheid te coderen in avi ( divx ) formaat
 
Je moet het ook niet opslaan als project:confused:
maar je moet op: "Save Movie File" klikken of in het nederland "Film Opslaan Als"

Dan kun je de qualitijd instellen.

en van daaruit ga je die film comverteren naar iets anders.
 
Chantal

Ik heb precies hetzelfde probleem en in mm kan ik bij bestand alleen maar als volgt opslaan: Project opslaan als.... En het rare is, als ik nu mijn opgeslagen bestand wil openen, dat dan alle videomateriaal niet zichtbaar meer is.

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Groeten Chantal
 
Ik weet dan wel hoe ik een MovieMaker project als avi film kan opslaan, maar de bestanden die ik dan krijg zijn belachelijk groot.
Avi 3247 mB!!!
Het wmv bestand is 41 mB.

Als ik dat Moviemaker wmv bestand met WinAvi omzet naar avi, dan wordt het avi bestand
207 mB en dat lijkt er beter op.
Maar wat een omweg!
Het capture flc bestand moet ik omzetten naar avi voor MovieMaker
MovieMaker een wmv bestand laten maken
en dit bestand dan weer omzetten naar avi.
Of doe ik iets niet goed?

Vandaar mijn vraag wat is een goede Avi editor?
Ik heb er inmiddels diverse bekeken, o.a VirtualDub maar er zat niets bij dat mij aansprak.
Bijvoorkeur dus software dat flc importeert, dat bewerkt en exporteert als zo klein mogelijk
avi bestand

Als er iemand iets weet, wel freeware, dan houd ik mij aanbevolen.
Bij voorbaat mijn dank.
 
Laatst bewerkt:
:confused: jullie zijn ook niet zo heel slim hè!
je moet heel gewoon bij de film bij publiceren in: op deze computer of iets anders klikken om er een film van te maken:) dan is het direct een film.


o ja.. ik ben nog kind en ik weet hoe het moet :eek:
 
:confused: jullie zijn ook niet zo heel slim hè!
je moet heel gewoon bij de film bij publiceren in: op deze computer of iets anders klikken om er een film van te maken:) dan is het direct een film.


o ja.. ik ben nog kind en ik weet hoe het moet :eek:

Duidelijk, maar probeer je toch wat volwassen uit te drukken, want wat er nu staat
daar kan ik geen chocola van maken.
Is dat publiceren soms een optie in de Belgische kidz versie?
 
Simpel

ik ben 12 maar ik help wel ff:)

NIET DE PROJECT OP SLAAAN!
Bij Movie MAker.. als je klaar ben doe je op Film Publiceren
dat staat er boven naast ''Automatische film''

bij film publiceren kan je kiezen waar na toe en je kan hem met mediaplayer of iets anders gewoon simpel laten zien:)
je kan het ook anders maken zoals hoe jij het gewoon wilt hebben.


klaar..:)

REnate
 
ik ben 12 maar ik help wel ff:)

NIET DE PROJECT OP SLAAAN!
Bij Movie MAker.. als je klaar ben doe je op Film Publiceren
dat staat er boven naast ''Automatische film''

bij film publiceren kan je kiezen waar na toe en je kan hem met mediaplayer of iets anders gewoon simpel laten zien:)
je kan het ook anders maken zoals hoe jij het gewoon wilt hebben.


klaar..:)

REnate

Hartelijk dank Renate, :thumb: maar ik gebruik MovieMaker niet meer, maar AviDemux.
 
Woehooee jullie zijn geweldig:thumb:
K kwam dr toch niet uit met da mswmm bestand uiteindelijk is t via omweg gelukt door al jullie goeie Post's...:D
K had t al meerdere malen gedaan maar wist t echtt nie meer Sooo...
Thnx dat er mense zijn die dit zo delen met Andere!
:p
x x Mmuisje


p.s. in windows movie maker bestand opslaan als film lukte maar dan kreeg k alle kleure van de regenboog in plaats van foto's maar nou heb k via divx omgezet naar avi..:pmja :D
 
Laatst bewerkt:
een vraagje

hallo ik zit met een probleem ik heb een mooie power point presentatie en die wil ik op me hyves zetten maar dan moet ik hem uploaden dat wil ik doen via youtube maar ik heb nu het filmpje in een MSWMM bestand en dat moet om gezet worden naar een avi bestand of zo ik heb er niet heel veel vestand van maar zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen en zeggen welke progammas er van nodig heb ik hoor graag een reactie via mijn e mail : ik_ben_alex_2004@hotmail.com met vriendelijke groet alex meijst
 
bestanden converteren

TIP:
Je kunt je bestanden naar elk formaat converteren met QMC (quick media converter)
Je kunt het gratis downloaden.
Ik heb het bvb gebruikt om Mpeg4 om te zetten naar wmv

Het enige probleem dat overblijft is het goede formaat kiezen.

Ik ben er nog niet uit
Zodra ik iets omzet vanuit media player wordt het steeds kleiner.


ben nog verder aan het puzzelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan