.bin+.cue files

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymiro

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2004
Berichten
49
Kan ik een met nero gebrand .bin en .cue file rechtstreeks op mijn stand-alone dvd-speler afdraaien?

En kan ik er hiervan meerdere op één dvd- schijf branden?
 
Laatst bewerkt:
bin en cue files zijn image-bestanden Die brand je met het brandprogramma Alcohol 120% . Dus ze zijn niet met nero te fikken!
 
Geplaatst door menzo007
bin en cue files zijn image-bestanden Die brand je met het brandprogramma Alcohol 120% . Dus ze zijn niet met nero te fikken!

Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt, maar het is wel degelijk mogelijk .cue en .bin files met nero te branden.
 
(gevonden):

Guys, it's VERY easy. Here is how it works:
In Nero, go to File -> Burn Image.
Find the *.bin file that you want to burn and open it. Then you'll get a window that says: "Foreign image settings"
These are the settings:
Type of image: leave that unchanged to Data Mode 1;
Then, very important, select the Raw Data check box. When you do that the Block Size (which is one line below) changes automatically from 2048 to 2352.
That's all! Leave Image Header and Image Trailer unchanged and set to 0. "Scrambled" and "Swapped" check boxes should remain UNchecked as well.
I am sure with detailed instructions like these you will burn bin files without problems!
Take care!
 
Thnx Scarfinger.
En heeft er ook nog iemand een antwoord op mijn tweede vraag?kan ik deze op dvd schijf branden, evt ook meerdere op één schijf
?
 
Dit gaat niet lukken, omdat je het dan in delen erop moet zetten en dat kan niet, heel misschien met een rewritable, maar dat denk ik ook niet dat dat gaat lukken, dan moet volgens mij de schijf ook leeg zijn
 
Geplaatst door Scarfinger
(gevonden):

Guys, it's VERY easy. Here is how it works:
In Nero, go to File -> Burn Image.
Find the *.bin file that you want to burn and open it. Then you'll get a window that says: "Foreign image settings"
These are the settings:
Type of image: leave that unchanged to Data Mode 1;
Then, very important, select the Raw Data check box. When you do that the Block Size (which is one line below) changes automatically from 2048 to 2352.
That's all! Leave Image Header and Image Trailer unchanged and set to 0. "Scrambled" and "Swapped" check boxes should remain UNchecked as well.
I am sure with detailed instructions like these you will burn bin files without problems!
Take care!




Ik ben zo te werk gegaan, heb dit op een cd gebrand, nou leest de dvd-speler de cd ,begint m af te spelen, maar loopt vervolgens vast.
Heeft iemand enig iedee wat ik verkeerd gedaan heb?

Trouwens dvd -rom en dvd writer van de pc kunnen de schijf ook niet lezen.
 
Geplaatst door tazman
ik begrijp eerlijk gezet niet waarom er in dat stuk gepraat wordt over blokken aanpassen ect ?

kijk eens op http://www.helpmij.nl/leden/tazman daar vindt je handleidingen in het NL voor nero

bedank t voor de info. hier ga ik mee aan de slag, en laat mijn vordringen weten.

Een vraag nog :moet ik dit op cd of dvd branden?
 
Een gebrand BIN/CUE file is dat te lezen met een standalone dvd- speler of moet ik dit nog omzetten naar een (s)vcd?

Het branden is nl gelukt maar de dvd-speler pakt m niet
 
als het een image van een film is zou een satndalone speler hem moeten kunnen lezen.
het zou wel zo kunnen zijn dat de film Svcd is en jouw dvd speler dat niet ondersteunt.

ingeval van dvd kun je ook nog te maken hebben met NTSC of PAL
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan