Verbinding heeft geen verbindingsmogelijkheden

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekkie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 nov 2004
Berichten
1
Hoi,

Ik ben van de drup in de regen geraakt.
Ik probeerde eens een nieuw anti-virus programma, werkte niet lekker, de de-installeerde ging niet compleet en toen begon de ellende.
- Norton Antivirus liet de boel vastlopen
- Norton ge-deinstalleerd (paar keer computer moeten uitzetten door de uit-knop 4 seconden vast te houden)
- wat gefrutseld met MSCONFIG, om die niet goed ge-deinstalleerde antivir uit het opstartgebeuren te houden
- de rotte antivir (was trouwens Panda) weg kunnen mikken via de verkenner
- Norton weer geinstalleerd
- Notron mekkert dat het netwerk niet deugt en dat daarom de email-scan niet werkt
- Norton ge-deinstalleerd
- Zonealarm uit -> nog geen netwerk (de XP Firewall staat ook uit, ook gecheckt bij LAN eigenschappen)
- utp-kabel verwisseld met die van de tweede PC (beide PC's zitten op dezelfde modem/router/switch, tweede computer werkt prima, op alle uitgangen van mode modem.router/switch. Lampje brandt aan de PC kant van de kabel van de PC zonder netwerkverbinding
- PC krijgt geen IP-adres (ipadres begint met 169), ipconfig /renew levert op: ER IS EEN FOUT OPGETREDEN BIJ HET VERNIEUWEN VAN DEZE INTERFACE: LAN-VERBINDING (ER IS GEPROBEERD EEN VERWERKING UIT TE VOEREN OP IETS ANDERS DAN EEN SOCKET).
- pingen naar 10.0.0.2 (de router/modem/switch) resulteert in een 'bios' piep
- de lan-verbinding zegt: DEZE VERBINDING HEEFT BEPERKTE OF GEEN VERBINDINGSMOGELIJKHEDEN
- de instellingen van het netwerk zijn conform de specs van de modem/router/switch
- alle apparaten werken goed volgens Apparatenbeheer
- netwerk kaart uitgeschakeld, XP opnieuw gestart, netwerkkaart wordt weer herkend en blijkt goed te werken

Mijn trukendoos is op. Via GOOGLE kom ik ook niet verder. Wat nu?

Ben er nu al avonden mee bezig en ik raak alleen maar verder van koers. Is overbodig te vermelden dat er opeens geen herstelpunten meer gevonden konden worden:-((((

Groeten,

verkleumde Bek (koud op zolder)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan