internet delen via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

testoboy

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Berichten
252
Hallo ik heb een pc die via een netwerkkaart verbonden is met mijn computer
ik zou graag willen om het internet te delen met mijn andere computer
ik heb een tweede netwerkkaart in mijn pc gestoken en verbonden (crosscable) met de netwerkkaart van de andere pc. ik jheb de ip's 192.168.0.1 en de andere pc 192.168.0.2 gegeven, dit werkt allemaal ,ik kan mappen openen van de andere computer
Nu zou ik graag internet delen met xp, hoe doe ik dit het best? alle hulp is welkom

alvast bedankt
 
Het beste is even de help gebruiken van xp dan kun je meteen zien wat je moet doen.
 
Iig op de host pc je internetverbinding delen inschakelen, indien van toepassing. Dit doe je door eigenschappen van de internetverbinding te kiezen en dan delen. Dan op de clientpc gewoon de wizard internetverbinding starten en aangeven dat je via een andere computer het internet op gaat. Mocht dit niet helpen, dan kun je daarna nog op de host pc in start>uitvoeren ipconfig/all invoeren en je dns serveradressen overnemen. Dan kies je op de cliëntpc eigenschappen van de netwerkverbinding en kiest dan het kopje tcp/ip. Vul bij gateway het ip van de hostpc in (192.168.0.1) en bij dns de adressen die je net hebt overgenomen. Zo zou het wel moeten lukken. succes
 
welke dns adressen, die van de netwerkkaart van het internet of het netwerk hier genoemd kamer?
 
Als het goed is heb je maar 2 dns adressen, en dat zijn die van je internetwerkkaart.

dus ipconfig /all << denk aan de spatie na ipconfig en waar de pijl naar wijst zijn de dnsadressen die je op de kamerpc kan invoeren.

attachment.php
 

Bijlagen

  • naamloos.jpg
    naamloos.jpg
    55,6 KB · Weergaven: 276
ok ik heb gezien dat ik bij mijn netwerkkaart 2dns ingevoerd had ik heb ze weg gedaan, bij mijn netwerkkaart staat alleen 192.168.0.1 en 255.255.255.0
nog dat is alles zeker?
ik heb iets zien staan van een netwerkbrug, wat is dit ? is dit nodig voor een internetverbinding te maken?
 
Je netwerkbrug is idd om internet te krijgen.

Maar als ik het goed begrijp heb je de dnsserveradressen weggedaan? W8 ff...

Op de hostpc (192.168.0.1) heb je dus 2 dns adressen, die neem je over in de tcp/ip instellingen van je cliënt pc (192.168.0.2).
Dus van je cliëntpc krijg je de volgende instellingen:

ip 192.168.0.2
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.0.1
dns: de twee adressen van de internetwerkkaart van de hostpc

snappie?
 
ja heb ik gedaan , het gaat maar niet 100%

ik kan bijvoorbeeld geen toegang krijgen tot hotmail.com of messenger aanmelden lukt ook niet

het is heel raar google.be dat kan ik wel , msn noem maar op maar deze 2 kan ik niet openen

wat doe ik verkeerd?
 
nee nog niet maar heb er allang op gezocht en nog altijd niet gevonden wat het juist is; ik zal is heropstarten mijn client pc
 
vreemd, want als je wel websites kan openen, betekent dat je wel internet hebt op de client pc.... dan zou ik niet weten waarom msn niet wil verbinden.... sorry
 
ja vindt het ook zeer vreemd
microsoft.com gaat ook niet

tis daarom dat ik alles is opnieuw wou instaleren om met een schone lei te beginnen maar het wil maar niet lukken
ik kan hotmail en zo wel openen op mijn pc maar niet op de client z"n pc, heeft dat niets te maken met dns zo een problemen?
 
Okee, laten we alles per pc bekijken....

Wat zijn de problemen van pc1 (de host pc)

En wat zijn de problemen met de cliënt pc, want volgens mij wordt er hier het een en ander door elkaar gehaald....
 
geen problemen met pc 1 host pc

client pc kan niet surfen naar hotmail, microsoft en waarschijnlijk nog andere die ik niet weet
messenger gaat ook niet

de instellingen op client pc zoals je gezegd hebt
 
Geen idee wat je foput hebt gedaan... zover ik weet helemaal niets....

Wat ik in zo een geval wel eens doe is mijn netwerkkaart van de client pc ff uit apparaatbeheer verwijderen, opnieuw opstarten, opnieuw wizard internetverbinding maken draaien, dan kijken of er al internet is, zo niet opnieuw opstarten, nog es checken en zo niet de gateway en dns adressen weer invoeren en weer proberen, evt weer opnieuw opstarten. Mocht het dan echt niet werken dan is er iets aan de hand waar ik geen weet van heb. Of er ligt een firewall dwars.. De client pc heeft trouwens geen firewall nodig ter info.
 
Doet het netwerk tussen de twee computers het trouwens wel helemaal? Dwz, zitten ze in dezelfde werkgroep, zijn er daadwerkelijk mapen gedeeld en detecteren ze elkaar?
 
ja ik denk dat ook van die firewall, iets houdt tegen maar wat ...

er staat geen firewall op client pc noch op host pc

ok zal dat eens doen, het is te hopen dat het dan gaat
 
ja ze zien elkaar , mappen zijn gedeeld, alles gaat goed

ik kan zelf via remote administrator toegang krijgen tot mijn client pc

ik kan deze volledig besturen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan