Internet delen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeri

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2004
Berichten
85
Hallo helpers


Ik heb twee pc's
Netwerkkaarten voor beide geinstalleerd,ik heb op beide xp.Als lukt behalve internet delen.Als ik internet delen aanvink krijg ik deze melding(Er is een fout opgetreden tijdens het inschakelen van Internet-verbinding delen afhankelijksservice of-groep kan niet worden gestart).
En als ik wizard ook probeerd te starten krijg ik dit melding wizard voor internet delen het is niet voltiood dus ik kan geen diskette maken.
En bij help voor internet delen van xp.
Krijg ik dit te lezen:Internet verbinding delen,firewall voor internet verbinding,Discovery and Control en Netwerkbrug zijn niet beschikbaar in de 64-bits versie van Windows xp.Bij mijn netwerkkaart voor netwerken tabel geavanceerd zie ik wel iets over Grootte van ontvangstbuffer 64-bits staan moet ik daar iets veranderd.:confused:
 
hoe heb je de 2 pc's aangesloten? Router?

probeer eens gewoon te kijken naar 'mijn netwerklokaties', misschien staat daar wel wat...

anders moet je de HD schijven gewooon delen (zie eigenschappen van HD)

suc6
 
Ze zijn aangesloten met kabels en netwerkaarten en wat bedoel je met HD? Delen?
 
Sorry! maar als lukt gewoon,alleen met internet delen heb ik een probleem!Als je goed heb gelezen
 
Uit de help van XP.

Internetverbinding delen inschakelen op een netwerkverbinding
U moet als beheerder of als lid van de groep Administrators zijn aangemeld om deze procedure uit te kunnen voeren. Als uw computer is aangesloten op een netwerk, is het mogelijk dat het netwerkbeleid zo is ingesteld dat u deze procedure niet kunt uitvoeren.

Voer de wizard Netwerk instellen uit als u Internetverbinding delen wilt instellen.
Belangrijk

Gebruik deze functie niet in een netwerk met andere domeincontrollers, DNS-servers, gateways, DHCP-servers of systemen die zijn geconfigureerd voor statische IP.
Wanneer u Internetverbinding delen inschakelt, krijgt de netwerkadapter die is verbonden met het particuliere of kleine zakelijke netwerk een nieuwe statische IP-adresconfiguratie. Bestaande TCP/IP-verbindingen op de ICS-computer gaan verloren en moeten opnieuw tot stand worden gebracht. Als Internet Explorer bijvoorbeeld bezig is verbinding te maken met een website wanneer de gedeelde internetverbinding wordt ingeschakeld, moet u de inhoud van de browser vernieuwen om de verbinding opnieuw tot stand te brengen.
Om een internetverbinding te kunnen delen, moeten gebruikers op een particulier netwerk of een klein zakelijk netwerk TCP/IP op de LAN-verbinding configureren voor automatische toewijzing van IP-adressen. Voor een particulier of klein zakelijk netwerk moeten tevens internetopties voor Internetverbinding delen worden geconfigureerd. Zie Internetopties configureren voor Internetverbinding delen.
Opmerkingen

U opent de wizard Netwerk instellen als volgt: klik op Start, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Wizard Netwerk instellen.
Klik op Verwante onderwerpen voor informatie over de protocollen, services, interfaces en routes die automatisch worden geconfigureerd.
Internetverbinding delen is alleen beschikbaar wanneer er meerdere netwerkadapters zijn geïnstalleerd op de computer.
 
:confused: Owho helpers sorry maar het is me nog steeds niet gelukt met internet delen en ik kan me bestanden ook niet meer delen en nu krijg ik een melding (Spooler Subsystem App) wat betekend dit?
 
Heb je wel alle services ingeschakeld die nodig zijn voor je verbinding? (Systeembeheer/computerbeheer/services)
Spooler heeft volgens mij met je printers te maken.

Als je zulke vragen hebt kun je ze het best even in Google intypen. Zie HIER
 
Ik heb weliswaar Windows 98 SE, maar mischien kan ik je met het volgende helpen.

Als ik Netwerkomgeving rechtsklik, kies ik eigenschappen en daarna kijk ik naar configuratie:

'Netwerk delen' mag daar NIET in staan.

Daar moeten naast andere netwerkcomponenten staan:
Client voor Microsoft netwerk
Microsoft family aanmelden

Verder bij Netwerk aanmelding:
Microsoft family aanmelden.

Het lukte mij ook niet zonder 'Microsoft family aanmelden'

Pas op dit is Windows 98 SE.
 
Internet delen

;) Okay ik ga proberen,want ik vind vreemd maar ik denk het probleem zit bij mij host pc op beide pc's heb ik xp op host heb ik home en client heb ik pro
 
Wij hebben geen Microsoft family.
En we hebben Windows XPHome en Prof.

Ingeschakeld:Bestands en Printerdeling Microsoft netw.
Client voor Microsoft netwerken
Internet protocol TCP/IP
Qos pakketplanner staat er ook
Toen je een netwerkverbinding maakte heb je toen gedaan wat Windows wilde of heb je zelf een verbinding gemaakt? Soms werkt het met tunnelprotocol beter.
 
Internet delen

Hoi helpers.

Ik ga uit leggen wat ik allemaal heb gedaan. Mijn host pc dus de eerste ip adres is 192.168.01 en 255.255.255.0 en ik heb alles gedeeld mijn bestanden mij printer,Qos-pakketplanner staat ook aan en op mij client pc dus de tweede ip adres 192.168.02 en 255.255.255.0 en gateway is 192.168.01 en dns 192.168.0.1.Op mij host pc heb ik xp home en op mij client pc xp pro. Soms zie op beide pc bij verzonden en ontvangen hele trage cijfers het gaat niet snel en ik heb wizard ook gedaan op mijn host pc zie ik niet staan netwerklocaties en wel op me client pc wanneer ik wizard heb gedaan.
Ik begrijp er niks meer van en het ging vroeger zo goed met netwerkinstalleren:confused:
 
Laatst bewerkt:
En op die client-pc kon je niet via netwerklokaties 'zoeken naar computers en werkgroepen' iets van de andere pc zien?

Heb je inmiddels wel gekeken bij services?
Als daar een service, belangrijk voor een netwerk, gestopt is dan zul je die weer moeten starten.

En je verbinding ziet er zo uit:
Bestands en Printerdeling Microsoft netw.
Client voor Microsoft netwerken
Internet protocol TCP/IP
Qos pakketplanner staat er ook
 
Welke Service moet aangevink zijn en moet bij mijn netwerk voor netwerken of bij mij netwerk voor internet?:D
 
Om dat precies te weten zou ik zelf ook al die services afmoeten :D
Neem b.v. Network connection die staat bij mij gestart en handmatig.
Applicatie Layer Gateway ook gestart handmatig.

Je moet ze gewoon even controleren. Alles wat maar iets met verbinding te maken heeft controleer je.
Krijg je te horen dat iets niet gestart kan worden vanweg afhankelijkheden dan moet je kijken van wie deze afhankelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Internet delen

Moeten de service bij mij netwerkkaart die connectie heb met internet allemaal aanvinken? Want de gateway gedoe heb ik niet.Ik weet echt niet waar die fout zit want je zie wel dat bij de netwerkkaart wordt gedeeld
alleen de client pc heb geen verbindingen,maar ik heb 75% de vermoedde dat de probleem bij mij host pc zit
 
Laatst bewerkt:
Klik op start/systeembeheer/computerbeheer/Services en toepassingen/services

Kijk allereest naar Print spooler. Die hoort gestart te staan en automatisch. (zo'n error kreeg je toch?)
Qos RSVP staat bij mij alleen handmatig.
Eerlijk gezegd dacht ik zelf niet dat deze nodig was.
Net Logon staat handmatig.
Network connection staat gestart en handmatig

en ga zo maar door.

Heb je inmiddels al eens geprobeerd je verbinding opnieuw te maken? Je behoort wel de andere pc (s) ook aan te zetten en de printers.
 
Internet delen

Een dingen moet ik zeggen dankje voor je geduld met mij.Maar als is precies hoe jij heb beschreven en sinds ik service pack 2 heb geinstalleerd heb ik die fout melding niet meer.Ik heb twee netwerkkaarten die van internet gaat goed, snel en alles .Alleen die ene die verbinding geeft met thuisnetwerk, je zie dat het wordt verzonden. Van de 110 die verzonden gaat, krijg ontvangen maar 9 dus het gaat heel traag het kleine hoeveelheid dat die geeft kan ik op me client pc me naam van me host pc zien alleen als ik me netwerklocatie wil openen op mijn host en client pc gaat het niet open en de rest weet je wel.
 
Laatst bewerkt:
Dat probleem ken ik wel.
Je kunt op die gedeelde mappen drukken tot je een ons weegt. Je pc loopt er hooguit op vast.
Heeft die andere pc wel zijn shared-mappen gedeeld staan?
 
Internet delen

:eek: Ja op de andere pc is alles gedeeld en het loopt elke keer vast mij host pc. Het lijk niet op een nieuwe moederbord met een p4 en loop net zo traag als een 286 met win 3.11 hahaha
 
Laatst bewerkt:
LOL, ja datzelfde had ik ook.
Hier in Helpmij had iemand nog een andere oplossing.
Jij maakte jezelf user op de andere pc. En op de jouwe de gebruiker van de andere pc.
Ook had Mario een oplossing maar ik kan me niet meer herinneren wat. Je zou eens kunnen zoeken hier in Helpmij onder zijn naam, meer dan half jaar geleden.

Zie jij trouwens onderin je verkenner wel het andere netwerk bij netwerklocaties?
Het is toch niet de firewall van de andere pc die dwarsligt? Je moet meestal n.l. iets regelen met je firewall. Norton en ZoneAlarm nemen in ieder geval het totale netwerk op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan