Brandprobleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2004
Berichten
312
Hoi helpers,

mijn broer heeft sinds kort een dvd brander in zij pc zitten (Merk NU is een + brander en komt bij de Mediamarkt vandaan).
Wanneer hij een dvdtje brand(platinum), en deze af wil spelen in zijn dvd speler onder de tv, dan krijgt ie bij sommige dvdtjes vanaf het begin al een zwart scherm en doet ie niets meer en bij weer andere (ook platinum) krijgt ie alleen het menu in beeld en als hij dan de film wil starten gaat het beeld op zwart.Op zijn pc doen de films het wel (ook bij mijn stand alone dvd speler doen ze het)zowel van harde schijf als vanaf dvd.

films die gebrand zijn op een andere pc maar op hetzelfde merk dvdtje doen het wel op zijn stand alone dvd speler
Mijn broer gebruikt Nero 6.nogwat om de dvd te branden.
De dvd die in de andere pc is gebrand is met dvd x copy platinum gemaakt.

wie weet waar het aan kan liggen?
 
Het kan liggen aan de manier van branden in nero, je kan kiezezen voor dvd video, dvd-rom udf, dvd-rom iso en dvd-room iso/udf

Ik gebruik dvd-rom iso/udf anders speelt hij hem ook niet af op standalone dvdspeler van tv en wel op mn dvdrom speler in computer
 
Robbert,

de dvd(s) zijn gebrand als dvd- video.
Als het aan de manier van branden zou liggen dan is het (in mijn ogen, maar ik ben dan ook geen kenner) vreemd dat ie het in de ene dvd speler het wel en in de andere het niet doet.
Nogmaals sommige dvds starten wel het menu op maar zodra je dus voor film afspelen kiest wordt het beeld vervolgens zwart, en als het niet goed gebrand zou zijn dan zou het menu het ook niet doen?(denk ik dan nogmaals als niet kenner).

gr.
Koen
 
Dat hij het in de ene dvd speler wel doet en in de andere niet dat is goed mogelijk hoor, niet iedere dvdspeler is wat dat betreft gelijk.
 
Oké,

dat begrijp ik dan, maar gek is toch nog wel volgens mij dat ie in de ene dvd speler wel het menu start en vervolgens niet meer verder wil terwijl de dvd wel goed is (complete film is op de andere dvd speler gewoon te zien)
 
Bedankt voor de reacties,

Het "probleem" werd veroorzaakt door Nero.
Met dvd x copy heeft mijn broer de gemelde problemen niet.

gr.
Koenie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan