Draadloos internet met laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

madelon geurts

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 nov 2004
Berichten
3
Wie kan me helpen via mijn laptop draadloos internet te
krijgen?

Ik heb een wanadoo live modem en een sitecom wireless broadband router en ik heb een pc card in mijn laptop. Internetten met draad lukt wel.
Op mijn laptop wordt aangegeven dat mijn draadloze verbinding uitstekend is.

Groetjes Madelon
 
Is SSID gelijk aan die van de router?
Is de evt. encryptie gelijk aan die van de router.
(Óf beide uit óf beide dezelfde keys).
Is de evt. MAC adress beveiliging op de router ingeschakeld? (Zo ja, óf uitzetten óf MAC adres van je laptop toevoegen.)
 
Denk dat het de WEP key is. Voor kijn dochter Wanadoo Direct aangevraagd ook met draadloos Invental modem.
Was keurig ingesteld met een WEB key en een hele duidelijke installatie CD echt netjes.
Maar is er geen dubbel draadloos netwerk Sitecom wireless en volgems mij is de Livebox ook draadloos ?
Zou de Sitecom er niet uit kunnen ?
Dus kijk eerst of je de CD van Wanadoo hebt aannemende dat je ook ADSL van Wanadoo hebt.
Suc6
 
Bedankt voor de reactie!

Die livebox kan inderdaad draadloos, maar toen wij wanadoo direct bestelde werd die optie ons nog niet aangeboden. En omdat de oude modems op waren werd ons zo'n nieuwe toegestuurd. Maar we hadden zelf al de hele set van sitecom gekocht. En omdat we niet bij wanadoo hebben aangegeven dat we ( tegen betaling ) via hun draadloos willen kan het dus ook niet via wanadoo.

Groetjes Madelon
 
Madelon, ik denk dat het anders is.
De livebox is speciaal voor Wanadoo Direct ADSL. Je hebt toch ADSL direct van Wanadoo ?
Heb je bij de Livebox een CD gekregen ? Zo ja dat zou ik alleen de Livebox gebruiken en afhankelijk hoe ver je wilt komen kan je (als de livebox ook een netwerk uitgang heeft met een netwerk kabel naar de Sitecom om deze bijv in de gang te zetten o.i.d.

Heb je de CD er niet bij gekregen dan zou ik deze vragen bij Wanadoo.

Van welk merk is de Livebox ? We kunnen dan ook even bij de producent kijken.

Gr Snarf
 
Ja ik heb wanadoo direct en ook de cd gekregen. Dus ik stop de pc card in mn laptop en probeer via de livebox,dus zonder de sitecom router draadloos op het internet te komen En als het bereik van de livebox niet groot genoeg is pas de router gebruiken Of snap ik het verkeerd?

Groetjes!
 
Ja ik zou het zo doen Zo kan je ook het maximale voordeel uit je Livebox halen.
Wel heb ik later op de site van Wanadoo gezien dat er 2 versies zijn 1 met en 1 zonder wireless.
Dus kijk wel even welke je hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan