Analoog --> Digitaal, geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker62

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2002
Berichten
389
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Sony ccd-trv218e Hi8 camera, en ik wil graag de analoge beelde via m'n Pinnacle Rave overzetten naar digitaal. So far so good, alleen nou kan ik toch nergens geluid aansluiten als ik via de s-video wil capturen!

Ik heb 2 kabeltjes bij m'n rave kaart, een interne en een externe. De externe kan ik alleen nergens kwijt :S Ik heb volgens mij alleen maar CD-in dingetjes op m'n moederbord (Onbourd sound namelijk).

verder heb ik aan de buitenkant nog wel een line in en een mic in en een line out, maar ik weet niet of ik die kan gebruiken... Iemand een suggestie hoe ik geluid kan overbrengen?
 
Geplaatst door gebruiker62

verder heb ik aan de buitenkant nog wel een line in en een mic in en een line out, maar ik weet niet of ik die kan gebruiken... Iemand een suggestie hoe ik geluid kan overbrengen?

De eerste twee kun je heel goed gebruiken hiervoor, tenminste als je ze aan kunt sluiten! Zorg wel dat in je windowsmixer (opnemen) een van de twee aangevinkt staat! Verder zal je in de te gebruiken software de line-in moeten instellen..


ps:beeld en geluid zijn twee aparte dingen, lopen dus ook allebij via een andere lijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan