midi en verder??

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik heb een digitale piano met midi in en midi out. Verder een Terratec dmx6fire 24/96 geluidskaart. Ik heb de midikabels aangesloten op de kaart en dan weet ik dus verder helemaal niets meer over midi. Mijn meest elementaire vraag is hoe krijg ik geluid vanaf mijn keyboard via mijn computer over mijn luidsprekers???? En hoe kan ik ik gebruik maken van de standaard 128 midi intstrumenten?? Er is veel te vinden op internet maar op deze beginnersvraag heb ik nog geen antwoord gevonden, vreemd maar waar. Ben benieuwd.
 
Staat bij software/geluiden/audio/midi je wavetable aangemeld, en is in je mixer ook sw synth geactiveerd.
Het beste kan je wat documentatie kopen want het midi protocol is behoorlijk ingewikkeld als je er niets van afweet.
Denk ook eens aan een midi seqencer bv Cubase daar kan je echt de gekste dingen mee uithalen en dan wordt het pas echt creatief.
Op deze site kan je wat documentatie aanschaffen om je keyboard op je computer te laten werken.
http://www.comcol.nl/detail/48190.htm
 
Bij midi staat mijn 6fire wave table aan. Maar kan iemand nou beschrijven wat te doen om van de standaard mini instumenten gebruik te maken? Dus via de boven beschreven opstelling? Waar ik ook zoek er komt kennelijk niemand op de gedachten dat de meeste mensen van vooraf aan moeten beginnen. Dus zoals ik. Alles aangesloten maar hoe nu verder? Dat moet naar mijn gevoel erg eenvoudig zijn om van zo'n wave table gebruik te kunnen maken, maar hoe en waar staat dat beschreven zonder freak jargon???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan