Digitale foto's op pc scherp, op tv bagger!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stengsio

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Berichten
3
Goeiedag!

Ik heb foto's vanaf mijn digitale camera op een cd gebrand. Op de pc zijn ze heel goed, gewoon scherp. Als ik dit cd'tje vervolgens in de dvdspeler stop (JVC xv-n55) is de kwaliteit echt superslecht. Ik heb echt alles geprobeerd maar nix helpt. Ik heb de foto's gewoon als jpg'tjes gebrand. Nu schijnt het dat nog niet alle dvd spelers dit goed kunnen weergeven...maar dat klopt ook niet want een paar foto's worden wel scherp weergegeven, maar dat zijn ook gewoon jpg bestanden, ik zie geen verschillen (ze bevatten zelfs minder resolutie!).

Moet ik de foto's op een andere manier branden? Bijvoorbeeld svcd (als ik het goed heb), wat is dat precies en zou dat een oplossing zijn?

Oh ja...ik bekijk de foto's op een breedbeeld, weet niet of dat ermee te maken heeft.

Ik hoop dat iemand het weet!
 
Als je de foto's nou verkleind naar de resolutie van je breedbeeld tv? Dan zou hij mooi scherp moeten zijn. Als dat niet lukt, dan 2 X de resolutie van je tv (weet de reso niet precies uit mn hoofd...)
 
Ok dat ga ik even proberen, ik maak een paar proeffoto's en brand ze op cd en kijk dan of dit verschil maakt.

Maar ik vind het vreemd dat de foto's die wel scherp worden weergegeven een veel lagere resolutie bevatten.

Ik ga het in ieder geval even testen :thumb:
 
Die fotos met een lage reso hoeven ook niet in elkaar geduwd te worden...
 
Ok dan! Het is gelukt, ik heb foto's met verschillende resolutie genomen en weer gebrand. En hoe minder de resolutie hoe scherper op TV. Perfect!

Bedankt voor je tip
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan