van 7.75 naar 4.7gb zonder verlies

Status
Niet open voor verdere reacties.

traxion

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2004
Berichten
713
ik heb meerdere dvd's van 7.75 gb ongeveer
nou denk ik dus dat dat dubble dvd's zijn (of hoe dat dan ook heet).

nou wil ik die gaan branden op een dvdtje van 4.7gb. hoe kan ik dat doen zonder kwaliteit verlies??
 
Geplaatst door traxion
ik heb meerdere dvd's van 7.75 gb ongeveer
nou denk ik dus dat dat dubble dvd's zijn (of hoe dat dan ook heet).

nou wil ik die gaan branden op een dvdtje van 4.7gb. hoe kan ik dat doen zonder kwaliteit verlies??


Zonder verlies een film bijna 50% kleiner maken lijkt mij onmogelijk. Tenzij je de film met een programma als bv dvdXcopy op 2 dvd's gaat zetten.
 
dat is ook mijn bedoeling.

dvdxcopy weet je hoe dat werkt
is dat duidelijk
 
Ik heb het zelf een paar keer gebruikt om films op dvd te zetten. Op zich werkt het wel makkelijk. Ik ben ermee gestopt omdat ik geen zin had om bij elke film dvd's te moeten wisslen :)

Ik heb toch maar een relatief kleine tv dus ik zie niet echt kwaliteitsverlies met het verkleinen.
 
dus als ik het nou goed begrijp spilt hij gewoon de dvd in tweeen en als je op het einde van dvd 1 bent dat je dan dvd 2 er in moet stoppen
 
Inderdaad.
Halverwege de film krijg je in beeld te zien dat je van dvd moet wisselen.
 
okeey ik ga dit is proberen
je hoort het nog wel

nog even een klein vraagje hoelang gaat dit duren
 
DVD shrink kan zover ik weet niet een dvd omzetten naar 2 dvd's.
DVDShrink comprimeert juist de originele dvd zodat deze op een standaard dvd r past.
 
DaT is correct maar je zet er wel een Dual Laer dvd in een keer op
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door BANDIT123
DaT is correct maar je zet er wel een Dual Laer dvd in een keer op

Weet ik :) Maar dat was de bedoeling niet.

Het moest zonder verlies gebeuren en dat lukt niet als je gaat comprimeren. Dus blijft alleen de mogelijkheid om de dual layer te splitsen en op 2 single layers te zetten met dvdXcopy.
:cool:
 
Over wat voor data verlies hebben we het dan? met schrink neem je alleen wat je nodig hebt en de rest vink je uit
Ik heb wat je noemt niet echt wat aan verlies kunnen merken en ik doe dit al een poosje

maar ja dat is niet aan mij ,daar moet je zelf over beslissen

Wens je er verder het beste mee
BANDIT123

(je moet het zo zien een ingepakt video bestand kan ingepakt ook afgespeeld worden zonder data velies)
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door BANDIT123
(je moet het zo zien een ingepakt video bestand kan ingepakt ook afgespeeld worden zonder data velies)

hoewil je het inpakken en toch nog op een standalone dvd speler af te kunnen spelen?
 
uhm..

ik heb het geprobeert met een versie van dvdxcopy.
hij leest hem fijn in en daarna brand hij maar als ik hem in de stand dvd speler stop komt er testaan disk fout.
als ik hem in de pc stop is staat er niks op de dvd.

wat is er aan het hand??

ik probeer het nog is maar ik vrees het zelfde.

ojaa hij vroeg niet om een tweede dvd??
 
ik heb een andere versie gedownload en deze lijkt er meer op dat die het gaat doen

het ziet er erg handig uit
 
het is gelukt:D

ik heb het met dvd shrink gedaan.
snel makelijk en overzichtelijk.

bedankt voor de moeite:thumb:
 
Geplaatst door traxion
het is gelukt:D

ik heb het met dvd shrink gedaan.
snel makelijk en overzichtelijk.

bedankt voor de moeite:thumb:


Maar niet zonder kwaliteitsverlies dan, zoals je wilde. ;)
 
jawel
met dvd shrink het ik de extra's er uit gehaalt en die op een andere dvd gedaan.
dus dan heb ik nou gewoon de film zonder kwaliteit verlies en de extra's zonder kwaliteit verlies

eigenlijk het zelfde als bij dvdxcopy maar deze werkt bij mij.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan