DVD-R: TDK of Fuji of......

Status
Niet open voor verdere reacties.

spillie

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Berichten
270
Hallo allemaal,

Ik heb een Nec 1300A dvd brander en was altijd gewend met Commodore-dvd's te branden, alleen kan ik die nergens meer krijgen.

Welke lege dvd-r raden jullie aan, en waar kan ik ze het best halen?

bedankt voor de reacties.

Groet,

Maarten
 
Ik zou zo zeggen je kan naar het goedkoopste gaan maar die hebben last van dat de data na een paar jaar gewoon verdwijnt. Daarom zou ik eerder een merk nemen zoals emtec of maxxel heb ik nog nooit last mee gehad en zijn niet overdreven duur. Er is soms ook een probleem dat sommige dvd niet kunnen gebrand worden met een bepaalde schrijver heb hier ooit een probleem gehad combinatie acer en tdk dvd.
 
Als je duits een klein beetje redelijk is kun je hier een lijst vinden met dvd's die compatible zijn met je brander. :)
 
ik gebruik ook lege Emtec cdr's.
Weet je waar die dvd's te koop zijn? internet of gewone shop maakt niet uit.
 
Geplaatst door spillie
ik gebruik ook lege Emtec cdr's.
Weet je waar die dvd's te koop zijn? internet of gewone shop maakt niet uit.
www.ddvd.info is echt de goedkoopste.
heel mijn dorp koopt zijn cd's/dvd hier!
 
www.ddvd.info/nl

Is een bedrijf in duitsland. daar bestel ik ze ook.
Vooruit betalen via internet doe ik ook en een paar euro voor de verzendkosten.
De 8 speed zijn goedkoper dan de 4 speed.

Suc6 met de aanschaf.
 
Geplaatst door puppie
www.ddvd.info/nl

Is een bedrijf in duitsland. daar bestel ik ze ook.
Vooruit betalen via internet doe ik ook en een paar euro voor de verzendkosten.
De 8 speed zijn goedkoper dan de 4 speed.

Suc6 met de aanschaf.


Hou er wel rekening mee dat er de laatste tijd erg gecontroleerd wordt op dvd;s die in het buitenland besteld worden. Verschillende kennissen van mij hebben inmiddels al een fikse naheffing gekregen. Je bent nl verplicht om zelf de wettelijk verplichte heffingen af te dragen over het aantal dvd's aan de Stichting Thuiskopie.Die zit niet bij de koopprijs inbegrepen en kan aardig oplopen.
 
Wordt ook netjes verteld op de site en bij de rekening die jij krijgt.
Dus je kan nooit zeggen dat wist ik niet.
 
Geplaatst door lamp
Ik zou zo zeggen je kan naar het goedkoopste gaan maar die hebben last van dat de data na een paar jaar gewoon verdwijnt. Daarom zou ik eerder een merk nemen zoals emtec of maxxel heb ik nog nooit last mee gehad en zijn niet overdreven duur. Er is soms ook een probleem dat sommige dvd niet kunnen gebrand worden met een bepaalde schrijver heb hier ooit een probleem gehad combinatie acer en tdk dvd.

lamp kan je dat ergens mee onder bouwen? de eerste schijfjes van mij nog op 1speed gebrand uit het begintijd perk doen het anders nog prima!!!!
 
Geplaatst door puppie
Wordt ook netjes verteld op de site en bij de rekening die jij krijgt.
Dus je kan nooit zeggen dat wist ik niet.


Inderdaad. Maar veel mensen doen het niet omdat het dan geen nut meer heeft om daar te bestellen.

De heffing op bv een dvd+r bedragen al 1 euro per stuk, dus op een spindel van 100 stuks moet je al 100 euro afdragen. :eek:
 
ik gebruik vaak traxdata i.c.m. de NEC 1300. Gebruik ook wel Platinum of Philips. Koop ze meestal bij opus ( www.opus.nl). Hebben soms echt redelijke aanbiedingen.
 
Geplaatst door BANDIT123


lamp kan je dat ergens mee onder bouwen? de eerste schijfjes van mij nog op 1speed gebrand uit het begintijd perk doen het anders nog prima!!!!

De kwaliteit van de de cd's heeft dus niets te maken met de snelheid waarmee je ze kan branden.
Ik geef je een voorbeeld in kruidvat zijn er cd-r"s te koop spot goedkoop maar je was je data wel na een half jaar kwijt. De prijs heeft er iets mee te maken maar niet alles.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan