Demon valt weg met Sitecom DC-202 router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaapschaap

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Berichten
28
Sinds gisteren ben ik van Chello Breedband overgestapt op Demon ADSL en nu heb ik problemen met mn Sitecom DC-202 router. Ten tijde van Chello werkte het netwerk perfect, maar nu valt regelmatig de verbinding met Demon weg.
Ook de snelheid van downloaden is met de router ertussen veel lager dan zonder router. Zonder router haalde ik een snelheid van 668 kb/sec en met router niet meer dan 50 kb/sec :(
De verschillende pc's binnen het netwerk zijn wel bereikbaar.

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.
Bij voorbaat dank!
 
Kun je wat meer gegevens ter beschikking stellen ?
Wat zit er voor je router ? Merk/type,welk besturingssysteem gebruik je ? etc.
 
Ik heb een Zyxel Prestige 600 series modem en op de router zijn 2 pc's aangesloten; een pc met Windows XP Professional en een pc met Windows 98. Tussen het modem en de router zit een cross-link kabel en tussen de router en de pc's zitten 2 straight kabels.
Nu heb ik bij het modem ook een kabel gekregen die ik op een com-poort kan aansluiten, maar ik weet niet waarvoor die zou dienen?

Ik hoop dat je hiermee voldoende info hebt?


Groetjes Schaap
 
Bedankt voor het advies! Maar zou ik het niet met deze router kunnen doen? Want met mn Chello netwerkt, werkte die router wel goed.
 
sorry las het verkeerd, volgens mij moet er tussen de Zyxel en de router een straight kabel en geen crosskabel zitten. De seriële kabel is voor het maken van een telnetsessie. Nie elke instelling kun je wijzigen via de webinterface. Uiteraard kun je in XP met de cmd functie een telnetsessie maken.

http://www.zyxel.nl/p650/z009.html
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een straight-kabel tussen het modem en de router geplaatst, maar veel verschil is er helaas niet. Heb op http://www.speedtest.nl een test uitgevoerd en downstream was: 79.4 KByte/sec en upstream was: 81.8 KByte/sec :s
Met de upstream is dus weinig aan de hand, want die is max 90 KByte/sec!
 
Heb je misschien op beide apparaten de firewall ingeschakeld?
 
de firewall op de router is uitgeschakeld, maar of die van het modem aanstaat weet ik niet? Heb nu de router er tussen uit gehaald om te proberen of ik de instellingen van het modem kan veranderen, maar via de web-browser 192.168.1.1 kom ik niet in de setup van mn modem :(
 
Stel een vast ip in(eigenschappen verbinding>Tcp/ip)
Bijvoorbeeld:
192.168.1.20
subnet. 255.255.255.0

probeer het dan nog eens.
Lukt het nog niet vul dan bij gateway en Dns het ip van je modem in(192.168.1.1) Start eventueel eerst opnieuw op. Via de webinterface kun je de instelling van de firewall aanpassen. Meer instellingen kun je via een telnetsessie doen en dat staat beschreven in deze pagina: http://www.zyxel.nl/p650/z009.html
 
Misschien moet je beginnen om de Sitecom er tussen weg te halen.Welk nut heeft deze router ?
 
Hmmm wat ik er uit begrijp is dat hij deze als switch gebruikt...vandaar mijn eerdere suggestie om achter de Zyxell een switch te plaatsen nadat je de Zyxell ingesteld hebt als router.

Mvgr, René.
 
Volgens mij heeft hij de Zyxell van de provider(650) die heeft maar één ethernetaansluiting. Ik kreeg het idee dat hij er twee pc´s op aan wil sluiten. Hoe doe jij dat dan?
 
Sorry dat het zo lang duurde voor antwoord...... Tijd is helaas een schaars begrip en werk een noodzakelijk kwaad.

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb! Het ligt aan m'n UTP-kabels, op de één of andere manier waren die niet goed. Heb nu nieuwe UTP kabels gebruikt en alles werkt perfect :-s

Bedankt voor al jullie adviezen! Ik ben nu iig wat wijzer geworden op t gebeid van routers en modems :-D
 
Mooi zo Jaapschaap.

Nog even opgelost melden ?!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan