Muziekcd slaat over

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullmastiff40

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2001
Berichten
370
Haast alle cd's die ik download en dan brandt met Nero spelen zo slecht af:(
Hij slaat over en het geluid is ook zo blikkerig.
 
Wat voor een kwaliteit download je?
128=gaat 160=beter 320=best
Download eens Encspot en kijk met welke encoder die mp3 zijn gemaakt. Xing maakt de muziek n.l. sisserig dus er zal er ook wel eentje zijn die ze blikkerig maak.

Kijk een hier in Helpmij onder: Winlame een mp3 wonder of zoiets. (Elisa) Daar staan linken voor diverse progjes.

Wat overslaan betreft......brand je soms muziek in Nero als je zelf ook nog flink tekeergaat op de pc?
 
Volgens mij 128:(
Uh...ja soms ben ik wel met PSP bezig als Nero aan het branden is:eek:

Ik zal eens ff gaan kijken,alvast bedankt:thumb:
 
Ik heb winlame gedownload,maar begrijp er weinig van:(
Krijg steeds deze melding(zie bijlage)
 

Bijlagen

  • helpmij.jpg
    helpmij.jpg
    57 KB · Weergaven: 42
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die deze melding niet snapt :D Ik ben weer terug gegaan naar RC2.
Daarmee doe ik precies hetzelfde zonder gepiep.
Hier vind je WinLame RC2

Wat het branden betreft. Sommige mensen doen net zoals jij en hebben nooit problemen maar mij heeft het altijd geresulteerd in mislukte cd's of met tikken.
Het duurt tegenwoordig niet zo lang om een cd te branden dus gewoon even niets doen, je verbinding uit, je firewall en virusscanner idem.

Wil je MP3 ook nog controleren of de nummers niet afgebroken zijn dan kun je dat doen met EncSpot.
Als je deze op je downloadmap zet dan kun je zien wat je in huis haalt.
En later als je WinLame hebt gebruikt kun je zien hoe alles in EncSpot groen (goed) is geworden. Zowiezo verbeterd de kwaliteit maar 128 blijft een randgeval. Ga liever op 160 zitten indien mogelijk. Vermijd 192. Daar zitten heel veel (vooral in Holland) slechte bij.
 
Als je WinLame RC2 hebt:

Start WinLame op
Klik op het mapje linksboven en zoek de muziek die je wilt doen.

Next

Output Lame Mp3 encoder.
Kies vervolgens een map waar je de gewijzigde mp3 wilt hebben.
Zet een vinkje voor delete after decoding (anders zit je straks met dubbele nummers.

Next

Kies een preset uit. Je ziet wat ze doen. Zelf gebruik ik insane.
LET OP: Iedere keer als je dit programma opstart moet je wel weer de preset kiezen. De rest blijft staan.

Next

klik op Encode.


Gebruik WinLame als je niet al teveel cpu gebruikt met andere programma's.
WinLame weet er n.l. wel raad mee. 100% is heel gewoon.
 
Wat ook errug goed werkt om goed audio cd's te bakken op hoge snelheid is simpelweg eerst een image te maken. Neem de optie Choose recorder en kies dan de image recorder. De computer slaat nu een een bestand op je harde schijf ipv op cd. Als dit klaar is, kies je weer choose recorder en dan kies je de cdbrander en dan brand je de image op cd.... tijdens het branden hoeft nu niets meer omgecodeerd te worden naar wave, want hier zit het probleem 'm meestal in... ik heb het hier over nero btw...

Uiteindelijk is dit het zelfde als op 4x branden ip 16x, maar goed, voor de wetenswaardigheid misschien interessant....
 
Wat de melding betreft die WinLame RC3 geeft:
dit is een waarschuwing dat je een reeds ge-encodeerd bestand opnieuw gaat encoderen (transcoding) en dat dit opnieuw kwaliteitsverlies oplevert.
'lossy' = verliesgevend.
Op diverse audio-forums wordt door 'experts' afgeraden om een MP3-bestand nogmaals te encoderen.

groeten, Peter
 
Laatst bewerkt:
Gelukt:thumb:
Ik heb Winlame2 gedownload,en nu deed hij het wel:D
En gekeken met Encspot en alles is nu groen.

Bedankt allemaal:thumb:
 
bullmastiff40: En nu maar doen wat Sarvo zegt of tijdens het branden zoveel mogelijk uitschakelen.
Vertel je het nog als je de volgende cd wel zonder huppen ging?

Decock 1:Wat de melding betreft die WinLame RC3 geeft:
Op zich begreep ik de tekst wel maar het verwarde nogal omdat RC2 met dezelfde handeling geen foutmelding geeft. Uit jouw woorden begrijp ik nu dat dit er misschien later aan toegevoegd is.
Nou, ik hou mijn eigen oren als raadsheer en voorlopig ben ik zeer tevreden over de combinatie Encspot/WinLame/MP3ext/mp3 min. 160k/s. :D
 
Elisa
Je hebt groot gelijk dat je op jouw eigen oren afgaat;)

Peter
 
Nou ik heb net ff voor mijn Moeder Kerst met Frans gebrandt,en zonder overslaan of tikken...maar het geluid is zo blikkerig:(
En het ligt niet aan mijn stereo die is goed,zou het aan Frans liggen dan:eek:
 
Als het een bitrate van 128 is zul je nooit precies het geluid van 320 krijgen. Wat me altijd van Hollandse cd's opvalt is de slechte kwaliteit van geluid. Vaak zijn die dingen geript in 192 en ik vind ze oerslecht klinken.
Ga nog eens op zoek naar Frans op maar sluit de 192bitrate uit. Gegarandeerd die beter klinken.
Ik zal eens bij WinMx voor je kijken.
 
Nou het is nog steeds niet goed:(
Alles wat ik download en brandt slaat nog steeds over,heb totaal geen prog open staan tijdens het branden of downloaden.
Maar bij sommige hoor ik het al als ik de nr's op de pc afspeelt,hoe kan dat nou toch:(
 
Dat het hikken gebeurt met afspelen zou kunnen komen door je geluidskaart. Misschien een nieuwe driver.
Maar als je het ook hebt op een gebrande cd dan is het me een raadsel. Aan de kwaliteit van je mp3 ligt het nu in ieder geval niet.
Iets wat op je pc niet goed is wordt doorgegeven naar de cd.
Controleer om te beginnen de driver van de geluidskaart eens.
Wat vervelend voor je!

Ja ho, wacht even, Maar bij sommige hoor ik het al als ik de nr's op de pc afspeelt
Heb je die cd ook al op je cdspeler afgespeeld? Ben ik wel benieuwd naar. Kijk, je pc kan blikkerig klinken maar hoeft dat nog niet door te geven. Ik ben benieuwd.
 
Mijn geluidskaart moet toch goed zijn,alles is pas een half jaar oud:confused:
Nee want ik brandt ze toch op cd-rom,en dan klinken ze hetzelfde er is er echt niet 1 goed:(
 
Een cdrom kun je toch op je pc en op je dvd-speler afspelen? Het gaat er mij om dat het op je pc wel beroerd kan klinken maar dat dit door je geluidskaart of radio kan komen.
Zodra je de cdrom op de speler in de huiskamer test weet je in ieder geval zeker dat het echt alleen aan de muziek ligt als het net zo hakkerig is.
 
Dat is erg! Ik heb het idee dat je iets mist op je pc maar daar ben ik niet technisch genoeg voor.
Bij mij werkt Nero prima en nooit problemen met branden of kwaliteit.

Zijn al jouw drivers up to date? Van wat dan ook?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan