vocaal uit muziek CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

pretpark

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2004
Berichten
48
Muziek

ik zoek een programma waarmee ik de vocale uit de
songs/cd kan halen

Bij voorbaat dank
 
AnalogeX biedt wel het een en ander aan, al zal je er zelf wel wat aan moeten doen wil je het echt mooi laten klinken...

vocalremover
 
Je zult software moeten zoeken die de sporen per audio geluid onderscheiden kan, dat wordt lastig denk ik zomaar als je niet betalen wilt.
De meeste audio verwerkings programmas kunnen dit niet zomaar daar het best een opgave is voor software.
Steinberg software maakt wel dit soort programmas, helaas moet je hier ook voor betalen maar de handige vinder vindt wel een manier toch.
 
Geplaatst door jjw
Je zult software moeten zoeken die de sporen per audio geluid onderscheiden kan, dat wordt lastig denk ik zomaar als je niet betalen wilt.
De meeste audio verwerkings programmas kunnen dit niet zomaar daar het best een opgave is voor software.
Steinberg software maakt wel dit soort programmas, helaas moet je hier ook voor betalen maar de handige vinder vindt wel een manier toch.

Als je Cubase bedoelt, ben ik bang dat dat niet zal lukken.

Ik zou je aanraden te zoeken naar een karaokeprogramma. Daarmee suggereer je bij wijze van spreken dat de zang weg is, of op zijn minst zachter klinkt, door de meest voorkomende frequenties van zangpartijen te onderdrukken. In feite is zo'n programma gewoon een zeer geavanceerde equalizer.


:)
 
Die vocalremover is een plugin te gebruiken in cubase, toch?
 
In Nero Wave editor zit ook zo'n karaoke-filter. Het resultaat is om te huilen. Vocalremover is ongeveer hetzelfde. De vocals zijn vaak niet weg en de rest van de muziek wordt ook ernstig aangetast door filtering. Je doet er beter aan om een echte karaoke versie van het nummer te zoeken.

groetjes

Poekie
 
nou met Steinberg bedoelde ik alleen maar de maker van de software "steinberg"dus, deze maakt meerdere programmas ook voor de profesionele markt.
Daar zul je niet tot zeer slecht aankomen via internet.

Inderdaad het advies een kareoke versie te vinden en of zoeken is mischien nog wel een makkelijkere en snellere manier.
 
wegens omstandigheden nog geen tijd gehad,zodra het me gelukt is, laat ik het even weten

groetjes

Ben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan