foto groter maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibl

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Berichten
438
bestaat er ook een programma om een foto groter te maken? zonder dat hij er aanzienlijk onscherper van word?

alvast bedankt:D
 
Welke resolutie heeft de originele foto? Als dit een kleine resolutie is geef ik u weinig kans.

Maar met photoshop kan je misschien iets proberen.
 
Geplaatst door Guus abc
Maar dan ben je wel zo'n € 1000,- kwijt als je het legaal aanschaft.
IrfanView doet het gratis.

Guus.

Dat valt nog af te wachten. Als je een foto hebt met een resolutie van bvb 180X321, dan kan zelf photoshop het niet aan om deze te vergroten of een menselijke manier.

Dus afwachten wat de resolurie van de foto is.

Irfanview ik een goed prog maar????? RESOLUTIE ??
 
Geplaatst door vanzwam
Dat valt nog af te wachten. Als je een foto hebt met een resolutie van bvb 180X321, dan kan zelf photoshop het niet aan om deze te vergroten
Nee, wat er niet in zit kun je er ook niet uithalen.:)
Ik gebruik overigens Paint Shop Pro 7 en IrfanView, maar de kwaliteit van vergrotingen en verkleiningen van foto's is het best met IrfanView.
Je moet dan wel het (standaard ingestelde) Lanczos filter en Resampling (Heropbouwen) gebruiken.
Alle resamplingmethodes van PSP geven mindere kwaliteit. Of dat met Photoshop ook zo is weet ik niet.
Nog een tip: vergroten/verkleinen maakt een afbeelding altijd minder scherp.
Daarna moet je hem dus nog even verscherpen. (In IrfanView: Shift + S.)

Guus.
 
Verkleinen is geen probleem.

Nu ja topicstarter kan daar natuurlijk mee experimenteren.
 
de resolutie is 290*218 tis een ouwe schoolfoto
 
Geplaatst door ibl
de resolutie is 290*218 tis een ouwe schoolfoto
Dan zie ik het somber in. Misschien is een vergroting van 1 1/2 maal nog mogelijk, maar zelfs dan zul je al behoorlijk kwaliteitsverlies krijgen.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik een vraag. Die foto, is die digitaal of staat die op fotopapier.


Oeps, even vorig bericht niet goed gelezen.:eek:
 
Laatst bewerkt:
digitaal dus .. maar oke .. dat is wel jammer ... maar wat voor programma kan dat dan? die van + 1000 euro ? :O ..
 
Geplaatst door ibl
maar wat voor programma kan dat dan? die van + 1000 euro ?
Als het resultaat met IrfanView niet goed is, zal het met Photoshop ook niet lukken.
Je kunt die foto ook eens als bijlage met een volgend bericht meesturen.
Hij mag dan niet groter zijn dan 100 kB.
Dan kan ik eens kijken wat ik er van kan maken en stuur ik het resultaat bij een volgend bericht terug.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
Als het resultaat met IrfanView niet goed is, zal het met Photoshop ook niet lukken.
Je kunt die foto ook eens als bijlage met een volgend bericht meesturen.
Hij mag dan niet groter zijn dan 100 kB.
Dan kan ik eens kijken wat ik er van kan maken en stuur ik het resultaat bij een volgend bericht terug.

Guus.

Inderdaad met PS gaat het ook niet lukken. De resolutie is te klein om een menselijke vergroting te maken.

De echt proffecionele progs kunnen dat wel tot op een zekere hoogte, maar die betaal je dan wel meer als 1000€
 
ik heb met psp en irfanview geprobeert.. maar wel blokkerig maar weet iemand ook namen van die professionele producten .. meschien zijn der trails van?
 
Geplaatst door ibl
ik heb met psp en irfanview geprobeert.. maar wel blokkerig maar weet iemand ook namen van die professionele producten .. meschien zijn der trails van?

Namen ken ik er niet van, maar die worden gebruikt ondermeer in proffecionele foto ontwikkel studio's. Ik denk zelf dat de recherche er ook gebruik van maakt.

Die zullen waarschijnlijk alléén vor MAC bestemd zijn.
Mac is qua beeldbewerking ver voor op WIN.

Dus ik denk dat je daar geen trials voor gaat vinden.

Wat je natuurlijk kan proberen : even zo'n studio opzoeken en vragen wat er kunnen van maken.
 
Dat gaat waarschijnlijk wel een hoop geld kosten.
Hoe ben je in het bezit van die foto gekomen?
Heeft iemand het origineel en is het door diegene gescand?
Misschien kun je dan eens proberen een betere/grotere scan met zo hoog mogelijke kwaliteit te krijgen.
(Weet niet of dat kan, hoor. Van scanners weet ik helemaal niks, behalve wat ze doen.:))

Guus.
 
Geplaatst door Guus abc
Dat gaat waarschijnlijk wel een hoop geld kosten.
Hoe ben je in het bezit van die foto gekomen?
Heeft iemand het origineel en is het door diegene gescand?
Misschien kun je dan eens proberen een betere/grotere scan met zo hoog mogelijke kwaliteit te krijgen.
(Weet niet of dat kan, hoor. Van scanners weet ik helemaal niks, behalve wat ze doen.:))

Guus.

Dat is uiteraard een optie.Van scanners weet ik wel veel. Als bvb. de foto,op fotopapier, laat zetten dan is er een mogelijkheid op deze in te scannen op een hoge resolutie. Je hebt dan wel een scanner nodig die toch minimaal 19600 DPI aankan. Dan nog heb je een programma nodig, zoals PSP of PS. Zo kan je dan nog eventuele correcties aanbrengen.

Let er wel op, als je die foto inscant op hoge resolutie, dat dan wel een bestand hebt van rond de 150Mb.(in photshop) Dit kan je dan wel omzetten naar JPG, maar dan blijft de file toch nog zo'n 35Mb.

Zo heb ik al verschillende foto's vergroot, maar dan moet het originele toch nog wel in een menselijke staat zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan