ip adres veranderen in je router wie weet hoe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Berichten
640
Hoi

wie weet hoe ik mijn ip adres kan veranderen in mijn router (sitecom wl- 517) het lukt me niet

ik ben ook al op die site geweest waar je dat kan doen maar hij veranderd niet

gr Carina
 
Het IP-adres wordt toegewezen door je provider. Het zal bij een ADSL-verbinding meestal een vast adres zijn, bij een Kabel-verbinding kan het veranderen als het nummer (als je niet on-line was) inmiddels aan een ander is toegewezen.
 
hoi misschien stel ik de vraag wel fout, maar mijn volgende probleem is dat ik niet met mijn laptop op internet kan komen met de gewone pc wel.
Nu heb ik me laten vertellen dat het mac adres van de laptop hetzelfde moet zijn als die van de pc...........(ik geloof alles hoor omdat ik er geen klap verstand van heb) maar wat is nu het geval het adres van de laptop is anders en ik krijg het niet veranderd op de sitecomsite.
mijn internet uit de muur heb ik aangesloten op de router en het losse kabeletje zit op het bestaande modem en de router.

Help wie weet de oplossing ik ben hier al vanaf vrijdag mee bezig.......heb sitecom al gebeld maar die verwijzen door naar chello, en chello wil niet helpen omdat ze zeggen dat ze geen wireles ondersteuen.
Wie kan mijn wel op een simpele eenvoudige manier helpen

heel erg bedank vast, ik hoop dat de ware zich vandaag wel meld

gr Carina
 
Welke Sitecom router is dit?: graag het typenummer.
 
het is de
Sitecom WL-517 Wireless Network Broadband Kit Bedoel je dit ?????

gr Carina:confused:
 
Carina,

Ik ga er vanuit dat je windows xp gebruikt.
ga naar start dan naar uitvoeren en type dan in het witte vakje cmd en geef een enter.
Nu kom je in een zogenaamde dos box.
type hier ipconfig en geef een enter.
Nu zie je jou interne ipadres. En nog wat getallen.
Schrijf dit op en ga naar je vaste computer doe daar hetzelfde.
Nu zouden de ip adressen dicht bij elkaar moeten liggen.
Kijk eens of dat zo is.
Zo nee schrijf dan de getallen hier eens neer.
Daar kunnen wij niks mee hoor want het zijn interne getallen.

Staat in jou laptop wel dat je automatisch een ip adres wilt ontvangen van de router.
Heeft het al wel gewerkt?
 
Je zult allebei de Ipadressen op automatisch moeten zetten. Dan krijg je ip adressen van de router. En, ping anders is naar de router, en ook naar de pc.
 
Geplaatst door Carina1
Nu heb ik me laten vertellen dat het mac adres van de laptop hetzelfde moet zijn als die van de pc...........(

Dit is dus onjuiste info.

Het MAC Address is een uniek adres dat een netwerkkaart bezit. Dankzij dit unieke adres kun je hiermee MAC addressen blokkeren en toelaten.

Er zijn verschillende dingen waar je naar moet kijken. Ik heb gisteren zo'n zelfde probleem beantwoord, alleen ging het hier om een SMC router.
In ieder geval moet je dezelfde stappen doorlopen.

Link: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=191508
 
Laatst bewerkt:
Hoi


ik heb het volgende gevonden op mijn laptop
ip adres.......192.168.123.189
subnetmask...255.255.255.0
gateway.......192.168.123.254

op mijn vaste pc staat het volgende

ip adres.....62.195.234.221
subnetmask.....255.255.255.0
gateway.........62.195.234.1


en het fysiek adres van de netwerkkaart is ook op allebei anders.

kun je hier iets mee?
Ik hoop van wel, ik snap het niet.

gr Carina
 
Heeft deze laptop ooit op een andere router aangesloten geweest? Het is een ip-range die o.a. SMC ook gebruikt.

Kijk even bij TCP/IP instellingen in je eigenschappen van Lan verbinding of het ip-adres en subnet daar vast ingeklopt zijn i.p.v. automatisch toewijzen.
 
Geplaatst door ADSL-er
Heeft deze laptop ooit op een andere router aangesloten geweest? Het is een ip-range die o.a. SMC ook gebruikt.

Kijk even bij TCP/IP instellingen in je eigenschappen van Lan verbinding of het ip-adres en subnet daar vast ingeklopt zijn i.p.v. automatisch toewijzen.

Heb je dit al nagekeken?
 
het staat op automatisch toewijzen, en op de laptop is nooit een andere routeraangesloten geweest, het probleem is allemaal begonnen toe ik van chello een nieuw modem kreeg

ik hoop echt dat iemand mij wegwijs kan maken.

gr Carina
 
Start uitvoeren: CMD

Ipconfig /release

daarna

Ipconfig /renew


(Het lijkt wel of DHCP niet ingegeschakeld is in je router.)
 
het lukt nog steeds niet

Hoi
ik heb mijn vraag al een paar maal hier gesteld, maar op een gegeven moment krijg ik geen antwoord meer, dus probeer ik het nog maar eens.
heb sinds kort een nieuw modem gekregen van chello en wel de Thomson 390. Zelf had ik al de router van sitecom en wel de wl-114. Nu is het probleem dat ik met de laptop niet op internet kan met de router ertussen.
Nu zeggen ze dat het macadres van de router hetzelfde moet zijn als die van de netwerkkaart in de hoofd pc.
ik ga dan naar sitecom vul admin in en vul het nummer van het macadres in wat ik heb gevonden op de hoofd pc onder ipconfig /.all . dan zeg ik clone maar hij doet niets. Wie wil mij alstublieft helpen om weer op[ internet te komen met zowel de hoofd pc en de laptop tegelijk.

nogmaals sorry voor het dubbel stellen van mijn vraag maar ik wist verders geen andere oplossing

gr Carina
 
Hoi ADSL-er

moet ik dat cmd in de laptop uitvoeren of op de hoofd pc?
 
wireless network

hallo, dat dhcp staat op mijn laptop uit en op mijn pc aan.
kijk ik bij mijn router staat dhcp on. toets ik bij dos opdrachtprompt ipconfig /all in dan staat daar dat mijn dhcp ingeschakeld nee is, is dit fout of hoort dit zo.
bvd groetjes Ron
 
bericht

okai ja dat had ik al gedaan bedankt. maar ik weet niet wat het probleem is maar mijn internetverbinding is heel erg sloom. alle instellingen staan goed volgens mij en ik heb een signal strenght van 100% bvd
wat is het probleem
groetjes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan