Hoe via router-pc-hub naar laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack43

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2002
Berichten
658
Ik heb een router waar 2 pc's op zijn aangesloten. Nu wil ik met 1 van die 2 pc's via een hub verbinding maken met het internet op m'n laptop. Ik heb al geprobeerd via XP een netwerk te maken maar krijg geen verbinding. Uiteraard doe ik iets verkeerd, maar wat? :confused:
 
Internet delen wel aanstaan op die computer waar je het internet mee opgaat.
 
Dat zou zomaar kunnen van niet Puppie. Hoe zet ik die optie aan?
 
Uit de help van XP.

Internetverbinding delen inschakelen op een netwerkverbinding
U moet als beheerder of als lid van de groep Administrators zijn aangemeld om deze procedure uit te kunnen voeren. Als uw computer is aangesloten op een netwerk, is het mogelijk dat het netwerkbeleid zo is ingesteld dat u deze procedure niet kunt uitvoeren.

Voer de wizard Netwerk instellen uit als u Internetverbinding delen wilt instellen.
Belangrijk

Gebruik deze functie niet in een netwerk met andere domeincontrollers, DNS-servers, gateways, DHCP-servers of systemen die zijn geconfigureerd voor statische IP.
Wanneer u Internetverbinding delen inschakelt, krijgt de netwerkadapter die is verbonden met het particuliere of kleine zakelijke netwerk een nieuwe statische IP-adresconfiguratie. Bestaande TCP/IP-verbindingen op de ICS-computer gaan verloren en moeten opnieuw tot stand worden gebracht. Als Internet Explorer bijvoorbeeld bezig is verbinding te maken met een website wanneer de gedeelde internetverbinding wordt ingeschakeld, moet u de inhoud van de browser vernieuwen om de verbinding opnieuw tot stand te brengen.
Om een internetverbinding te kunnen delen, moeten gebruikers op een particulier netwerk of een klein zakelijk netwerk TCP/IP op de LAN-verbinding configureren voor automatische toewijzing van IP-adressen. Voor een particulier of klein zakelijk netwerk moeten tevens internetopties voor Internetverbinding delen worden geconfigureerd. Zie Internetopties configureren voor Internetverbinding delen.
Opmerkingen

U opent de wizard Netwerk instellen als volgt: klik op Start, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Wizard Netwerk instellen.
Klik op Verwante onderwerpen voor informatie over de protocollen, services, interfaces en routes die automatisch worden geconfigureerd.
Internetverbinding delen is alleen beschikbaar wanneer er meerdere netwerkadapters zijn geïnstalleerd op de computer.
 
Nee, gaat niet lukken. Is het makkelijker als ik techtstreeks vanaf mn router (dus zonder hub) een verbinding maak?
 
Ja dat is heel wat makkelijker. Vooral als alles op automatisch staat dan is het gewoon kabeltje erin en opstarten. En je zou internet moeten hebben.
 
Probeer ik dat wel, maar waar/hoe zet ik alles op auto?
 
Even kijken bij je internetverbinding in je configuratiescherm.
Dan rechtermuis knop en dan eigenschappen.
Daar bij tcp/ip alles op automatisch zetten.
 
Internet verbindingen kan ik niet vinden in het configuratiescherm, wel netwerkverbindingen en internet-opties, maar daar staat het niet tussen. Is een laptop met xp pro. :8-0:
 
stom.stom stom
moet ook netwerkverbinding zijn.
 
Geeft niks. Maar ik krijg niet de optie eigenschappen, wel openen/verkennen/snelkoppeling maken en sorteren op naam.
 
Doe dan eens een dubbelklik en dan bij tcp/ip
ik krijg toch echt met de rechtermuisknop eigenschappen.
Ook op laptop met xp pro.
 
Hehe, eindelijk gevonden maar hij stond al op auto. :eek: Nog een suggestie wat het kan zijn? Het icoontje van netwerkomgeving geeft aan dat er wel verbinding is en er word verzonden met 100 kp/bs, dus neem aan dat er iets anders mis is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan