Win Me Max.SD RAM?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Berichten
785
Ik heb in m'n Compaq pressario met moederbord MS-6330 Lite3 bij de oorspronkelijke 128mb SD RAM nog een latje van 256 bijgeplaatst (56,00€) omdat ik dikwijls de mededeling kreeg "kan toepassing niet starten wegens onvoldoende geheugen".
Everest ziet nu totaal de 383mb maar zegt ook weeral het volgende:
totaal 383 mb
gebruikt 373 mb
vrij 9%
percentage 98%

(zei ie ook toen er nog 128mb in zat)

....en weer krijg ik die mededeling,ik wou met SnagIt een screenshot nemen van Everest voor in dit forum maar dat ging dus weer niet.
Alhoewel er sinds een uurtje meer geheugen in zit ? ?
En hij draait beslist niet vlugger,net alsof er geen extra geheugenlatje in zit ,niets is veranderd !

En vlgs. de man van de zaak waar ik het geheugen kocht mag op Win ME niet meer draaien,dus ik mag er geen bijsteken,hoewel er nog 1 slot is,en ook niet een latje van 512 steken..dat is teveel zei hij..klopt dat ?

Of is er iets anders mis waardoor nu ook weer het extra geheugen plots vol zit ? ?
Dit gaat mijn (leken)verstand te boven..HELP
Met dank

:confused:
 
Laatst bewerkt:
:confused:
78% is het beste,meestal zit ie rond 95% ? ?
 

Bijlagen

  • voorhelpmij.jpg
    voorhelpmij.jpg
    34,2 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Er is onvoldoende geheugen beschikbaar sluit 1 of meerdere enz...

De bug in Windows'geheugenbeheer is niet iets waar je wat aan kunt doen, helaas. Dat moet Microsoft doen, middels een update, áls dat al mogelijk is. Een zekere mate van Memory leak zelf is niet te voorkomen. Dit heeft te maken dat afgesloten programma's alle gebruikte systeembronnen niet teruggeven aan het geheugen.
Scan Registry en System Tray moet je laten staan. De eerste maakt een backupje van een gezond register bij de opstart, en repareert het wanneer er iets niet in orde is. System Tray is niet je System Tray (rechtsonder) zélf, maar wél de Volume Control, PC Card Status, en Power Management iconen die daar eventueel instaan. Task Monitor controleert welke progjes het meest gebruikt worden, en gebruikt die info bij het defragmenteren, door de meest gebruikte programma's op de optimale locatie op je harde schijf(ven) te plaatsen. Maar het mag in principe weg.

Ook komen “out of memory” fouten door van een van de volgende gevallen:
· de harde schijf is vol, verhindert Windows het creëren van
noodzakelijk virtueel geheugenruimte.
· een maximum maatgrens is gespecificeerd voor het virtuele geheugen
swap bestand waarbij kunstmatig dezelfde situatie wordt gecreëerd als
een volle harde schijf.
Foutieve “out of memory” zijn bekend te verschijnen onder de volgende condities:
· virtueel geheugen is uitgeschakeld.
· Swap bestand attributen zijn op “alleen lezen” gezet.

Het kan ook relevant zijn om een oogje te houden op de systeembronnen omdat “out of resources” en “out of memory” twee verschillende fouten zijn.

Gebruik de Systeembron meter welke opgestart wordt met "Start / Programma’s / Bureauaccessoires / Systeemwerkset / Bronmeter" en laat hem aanstaan. Als je dan een van deze foutmeldingen krijgt, check de getoonde waarden door de Bronmeter.

Of download Wintop (onderdeel van de Windows95 Kernel Toys Set)

http://www.microsoft.com/windows95/downloads/contents/wutoys/w95kerneltoy/

om te checken welk programma (te) veel kwistig gebruikt en als overbodig, schakel het dan via “Start / Uitvoeren” msconfig in het tabblad “Opstarten” uit.

Verder kun je nog het volgende doen:
Open System.ini.
Ga naar Vcache en verander het volgende bijvoorbeeld:

[Vcache]

MinFileCache=16384
MaxFileCache=16384
ChunkSize=512

Voor de beste performance van je totale RAM, i.e 8190 voor 32Mb RAM, 16384 voor 64Mb, 32768 voor 128Mb...

Ook bieden programma's als b.v. RamIdle of Cacheman enige soelaas.
 
Een volle HD zal het niet zijn (18GB 7%gebruikt))........mag er dan idd. geen 512 in een Win Me en heeft dat geen zin ?
Verder z.goed antwoord TJ,bedankt, maar helaas zijn sommige dingen wat boven mijn" theewater" en weet ik het zo goed nog niet !
:(
 
Dit hadt je in 20-11-04 gemeld.
Happyhippie
Member


Geregistreerd sinds: Aug 2004
Woonplaats: Nijlen (Kempen/België)


Vlgs. EVEREST staat bij geheugen het volgende:
Fysiek geheugen Totaal 127 MB
Gebruikt 122 MB
Vrij 15 MB
Percentage 88 %
Dus DAT is de reden,ik zie in het boekje van m'n board dat er 3 sloten zijn,mag ik er daar dan 2 bijsteken en geeft dat dan geen andere problemen misschien op m'n Pc ?
Verder staat ook vermeld (boekje) Support a max.memory size of 1.5 GB (32x8) ...enige opmerking ?
Bedankt op voorhand



__________________


Meld misbruik in dit bericht
 
Wel ja....maar nu steekt er 256 mb bij à 56,00 € en het blijft hetzelfde:evil:
 
[Vcache]

MinFileCache=32768
MaxFileCache=32768
ChunkSize=512

Verander dit eerst.
 
Ik heb er nu 127+256 inzitten= 383 welke [Vcache] waarden moet ik daarvoor instellen of beter enkel de nieuwe 256 laten zitten en daarvoor instellen en welke is dat dan ?
Thanks

:thumb:
 
OK Thomas Jan..
..dat snap ik nu ,wou enkel nog weten WAT ik moet ingeven voor mijn 128+256 tesamen of de 256 alleen als Cache waarde ?

:D
 
Laatst bewerkt:
:eek:
Ik vindt dit een geweldig Forum waarin je veel kunt leren van mensen die er echt iets van afweten,bedankt daarvoor iedereen !
Doch het spijtige van Helpmij.nl vindt ik nadat je vraag verdwenen is op de linkertabel v/d Homepage er zo goed als geen reactie meer komt op de betreffende vraag wat veelal mensen laat zitten met een onbeantwoorde Q.
Enfin,niet echt een reply op deze topic maar dat is mij opgevallen de laatste tijd en het moest van m'n hart.......
Keep up the good work !
Greetz
;)
 
Zodra jij na een dag geen reactie meer hebt gehad, kun je zelf weer een berichtje plaatsen.
Zo komt je vraag weer boven in de lijst te staan.
Ook in die lijst op de homepage.;)

Hoewel ik niet denk dat veel mensen via die lijst de vragen bekijken.
 
Wat als ik de huidige org. Seagate ST320410A HD 18 GB met momenteel nog 11 GB vrij verwissel met een bvb Samsung Spinpoint 160 GB HD,zou dit dan veel helpen om beter programma's te kunnen openen en alles wat vlugger te maken of zal dat net zoals met de extra 256mb geheugenlat niets uitmaken ?

Wel heb ik nog niet geprobeerd de [V Cache] waarden aan te passen daar ik deze info nog niet heb en deze data verder ook nergens heb gevonden .......
.......(Hint TJ )
:p :p

Wij beginnen stilaan te denken dat onze Pc gewoon een hoop rommel is waarvoor we zoals gewoonlijk
veel te veel betaald hebben en waar ik nog vele Euro's kan insteken zonder ooit een degelijk toestel te hebben !!
Onze oudste zoon heeft frequent Ms Words nodig voor z'n school en zelfs dat krijgt ie soms niet geopend ..en wat je dan allemaal te horen krijgt......
:evil:
 
Even voor de duidelijkheid, jij hebt een Compaq Pressario (welk type??) en Everest geeft aan dat er een MSI moederbord inzit??
 
Ron
Waar vindt ik welk type Compaq ik heb ?In de bijgeleverde doc. of op't toestel staat niets !
Er zat een boekje bij v/h bord MS-6330 Lite3 toen ik em kocht .
Everest .. zie screenshot
;)
 

Bijlagen

  • moederhelpmij.nl.jpg
    moederhelpmij.nl.jpg
    53,6 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Intussen heb ik al wat diverse grotere grafische proggies en wat andere weinig gebruikte dingen eraf gegooid in de hoop op verbetering doch met zo goed als géén verandering in het gebruik van memory,Norton System Works is ook nog zo'n grote maar die zou ik toch graag wat laten staan ,ik blijf het houden rond de 85 % momenteel !

Iemand nog enig idee zodat het gespendeerde bedrag aan die memorylat toch nog vruchten afwerpt ?
(We zijn nog vol verwachting om de VCache waarden te bekomen voor de 128+256 tesamen)
:D
Thanks allemaal .....
 
Het is wel vreemd allemaal, je hebt het over een Compaq pressario (compaq gebruik 'eigen' moederborden en geen MSI), vervolgens heb je een boekje van een MS-6330 en geeft Everest een K7T aan.
Dat zijn al drie tegenstrijdige dingen.

Welke programma's starten er allemaal op bij jou, want 384 mb zou normaal gesproken voldoende moeten zijn om ME probleemloos te laten lopen.
 
Het is een Compaq toren gekocht rond 05/2002 bij supermarktketen GB Carrefour (B) met org. verpakkingen,documentatie etc..(1600€ met screen,key)..en er zit wel degelijk een MS bord in ,op één der componenten staat trouwens zeer duidelijk "LITE 3".
Win Me was voorgëinstalleerd tesamen met een Belgacom ADSL aansluiting wat deel uitmaakte v/d promoaanbieding.
Het enige rare vond ik dat in de doc. overal staat dat je überhaupt NIET Win2000 Pro kan installeren hoewel op de casefrontsticker duidelijk dan weer staat "Designed for WinME and Win2000Pro" ! ! !
Dit wou ik eigenlijk doen om v/d Me probs vanaf te zijn,maar dat project heb ik al afgeblazen.
Opstarten doet niets speciaals NAV2004+Sys Works,Norton Firewall,Spywareguard,MagicNotes,WinZip,Roxio CD 5.
Draai frequent AdwareSE Pro,Spybot,Spywareblaster,Giant,CWShredder,defragmenteer in" Veilig" elke week,NAV up-to-date,CCleaner,DiskWasher...! !
Er staan wel wat proggies op maar de HD heeft nog 11GB vrij.
En als ik dan wat wil internetten of m'n zoon met Words werken voor't school beginnen de problemen.
Vooral raar vindt ik dat met de nw.memorylat er totaal NIETS is verbeterd ,weeral 56€ weggegooid in de poging van dit systeem toch wat leefbaarder te maken .
Moest ik kunnen kocht ik gewoon een nieuwe maar dat zit er momenteel niet in dus iedereen's hulp is welkom .
:thumb:


(op Pag.2 v/d topic staat Everest screenshot/startprog.)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan