videocamera op pc naar DVD schijf!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

koningv

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2003
Berichten
168
ik heb een Canon MV700 videocamera. nu heb ik de filmpjes op mijn pc gezet. heb ze veranderd via TMPG en heb er toen dvd bestanden van gemaakt omzo op dvd schijf te zetten. Nu vind ik alleen de kwaliteit zo slecht. het beeld is vlokkerig en dus niet superscherp. wat kan ik daar aan doen?????
 
Je had beter de beeldjes met studio 9 van pinacle kunnen bewerken.
Dat is een speciaal programma daar voor.
Als de film gereed is dan brand je het naar dvd zonder verlies van kwaliteit.
Dit programma kost ronde de 100 euro.
 
ik had de beeldjes ook met dat programma op de pc gezet. maar hoe kan ik ze bewerken dan????

als ik er een mpeg bestand van wil maken dan kapt het programma ermee, raar of niet!!
 
Je hoeft met Studio9 er geen andere bestanden van te maken, vertel gewoon wat je wilt maken (VideoDVD) en studio zet het automatisch in het goede bestandsformaat en brand het op DVD
 
ok, het zijn namelijk nu mpeg bestanden. dus als ik zeg dat het dvd bestanden moeten zijn dan maakt hij het tijdens het branden er dvd bestanden van zodat je hem kan afspelen op je dvd spelerr..

ik heb namelijk pineapple 8. als ik zeg maak film kan ik ook dvd kiezen. kan alleen de mpeg files niet vinden, geeft ie niet aan.
 
Je maakt een project door een MPEG bestand (of meerdere) te openen, deze voeg je toe aan de compilatie (onderste deel van het scherm), je kan eventueel dan ook nog allerlei effecten/geluiden enz. toevoegen, als je daar tevreden over bent, kies je het derde tabblad en daar kies voor DVD branden.
 
ok, klasse. ga het direct proberen. als ik dus in het laatste scherm dvd kies maakt hij dvd bestanden zodat ik hem thuis op de dvd speler kan bekijken of niet?
 
Precies, zo doe ik het ook (eerst in Studio8, tegenwoordig in 9)
 
het 3e tabblad geeft cd/dvd aan bij mij. als ik dvd instel kan ik er helemaal niet zoveel opzetten. hioj zegt dat de schijf dan vol is. kan toch 4,7 gb eropo zetten???
 
even uit m'n hoofd. Je kan er gewoon 4,7 (4,3) Gb opzetten. Studio zorgt er zelf voor dat het er op past.
Het staat ergens in de on-line FAQ's waarom dit zo aangegeven staat, maar kan het niet zo snel terugvinden.
 
hij geeft aan dat er maar 60 minuten op kan.. zal ff op de oonline faq kijken
 
Klik eens op de knop instellingen op het tabblad 'maak film' Zorg daar dat DVD geselecteerd is. als je dan ook nog kiest voor aangepastte beeldkwaliteit, kan je de kwaliteit lager zetten, tot 5000kb/s blijft de kwaliteit goed, daaronder ga je het merken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan