geluid loopt niet gelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

sutton

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
332
ik probeer een film op dvd te branden met nero vision express maar als ik dan terugkijk loopt het geluid niet gelijk met het beeld.

ik heb een ondertitel toegevoegd met virtualdub en daarna was het geluid nog goed,hierna de film in 2 stukken geknipt,geluid nog steeds goed.

maar na het branden zit er ergens een hikje in het beeld en vanaf dan klopt het geluid niet meer.
de tweede helft van de film is wel goed als ik die brand.


ik heb een amd 2800,1024 geheugen en draai WIN millennium.

iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
 
De film niet nog eens door nero laten hercoderen, dmv het uitschakelen van de "standard compliance" en dan gewoon branden zoals je het van tmpg hebt gekregen...
 
Nog wat vergeten: Ik neem aan dat je tmpg gebruikt icm virtual dub en dat je een mpeg2 videobestand maakt. Als dit gedaan is en alles loopt nog goed, dan kan je met het programma dvd author (ook van tmpg) dit mpeg2 bestand gereed maken om op dvd te branden met nero, dus niet met vision express. Kies de optie video dvd, kwak je vob bstanden in de map video_ts en bakken maar.
 
nero

de film is een .avi/xvid bestand,als ik die gewoon als xvid brand kan ik hem toch niet op een gewone dvd speler afspelen?

Nero moet hem toch naar mpeg2 omzetten?
 
tmpeg

helaas krijg ik bij tmpeg hetzelfde effect,dus eerste stukje is goed,dan hikt het beeld en loopt het geluid niet meer gelijk.

ik ben bang dat er dus niets aan te doen is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan