Gebruik verkeerde kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
De PC's zitten vast met een UTP kabel en, tijdelijk, een USB kabel.

Alleen het probleem is dat PC02 via de USB kabel zijn netwerkhandelingen uitvoert. Als ik deze kabel eruit haal, geen internet en netwerk verkeer meer.

Hoe los ik dit op? De USB is maar 1.5 meter en dus tijdelijk..
 
Heb je PC's direct op elkaar aangelosten met de UTP kabel?

Dan moet je namelijk een cross link utp kabel hebben, die kun je herkennen door de stekkertjes naast elkaar te houden en de kleurtjes te vergeljiken. Als beide stekkertjes precies hetzelfde zijn dan is het een gewone straight kabel en dan zal het niet werken. Een gewone kabel werkt alleen via een switch of router.
 
Het is een goede netwerkkabel, vertrouw daarop. Ik noem het voor het gemak even UTP.

Snappie?
 
Ok.. dus wel direct aangesloten via cross-link?

Hoe staan de ip-instellingen?
Heeft 1 van die pc's 2 netwerkkaarten en internet delen aan staan oid?
 
PC-01

Speedtouch Connection - gedeeld, netwerkgebruikers mogen verbinding wijzigen en in/uitschakelen. Indien oproep van netwerk, verbinding maken.
1394-verbinding - niet in gebruik
LAN - USB
LAN - UTP
Netwerkbrug (Netwerkbrug) (waar bovenstaande drie verbindingen inzitten) - 192.168.0.1

PC-02

LAN - USB - 192.168.0.247
LAN - UTP - 192.168.0.10

Netwerk heeft gewerkt. Na format niet meer. Toen tijdelijk de USB kabel ertussen gedaan om het werkend te krijgen. Moet er straks weer tussenuit.
 
Je hebt een verbinding gedeelt EN een netwerkbrug opgezet? Dat gaat volgens mij niet werken, als je verbinding delen doet is het niet meer nodig om een netwerkbrug aan te maken.

Als je een speedtoch modem/router hebt kun je het beste een netwerkbrug maken, de pc2 kan van via pc gewoon direct verbinding maken met de router.

Als je verbinding delen doet, dan wordt pc1 als het ware ook een router voor pc2. Je hoeft dan geen netwerkbrug aan te maken.
 
USb en UTP = netwerk
USB eruit halen = netwerktniet/internet niet :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan