minidisc

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulusje

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2004
Berichten
343
Ik zit te twijfelen om of een MP3 of een minidisc speler aan te schaffen
Mp3 is 1gb redelijk aan de prijs en voor minidisc zijn nu ook 1 gb schijfjes te koop en met veel geheugen worden de mp3 players ook redelijk groot.
Wie kan mij een paar voors en tegens vertellen :(
 
- Minidisc = voorbijgestreefd
- MP3 kan in hogere kwaliteit...
Ik zou dus zeker voor de mp3speler gaan, vooral omdat een minidisc eigenlijk nog zelden gebruikt wordt.

Greetz
 
bij mp3 is vol is vol en als je dan niet zo'n heel groot geheugen neemt (1gb bijvoorbeeld) en je gaat 3 weken op vakante heb je toch steeds dezelfde muziek.
En bij minidisc kan je verschillende discs meenemen a 1gb per disc .
Maar met voorbigestreefd bedoel je toch niet dat het eruit gaat?
Ik twijfel enormmmmmmmm
 
Geplaatst door paulusje
bij mp3 is vol is vol en als je dan niet zo'n heel groot geheugen neemt (1gb bijvoorbeeld) en je gaat 3 weken op vakante heb je toch steeds dezelfde muziek.
En bij minidisc kan je verschillende discs meenemen a 1gb per disc .
Maar met voorbigestreefd bedoel je toch niet dat het eruit gaat?
Ik twijfel enormmmmmmmm
Lol 'weinig muziek' 1GB muziek is gelijk aan toch zeker een 200tal nr's in goede kwaliteit, en als je dan in wma 64 KBPS doet, dan heb je 300 à 400 nummers. Een minidisc is inderdaad voorbijgestreefd. Deze technologie wordt niet meer verder ontwikkeld.

Greetz
 
hoezo niet verder ontwikkeld lees hier maar eens over hi-md
http://go.to/MiniDisc
Ik zit alleen nog met het gemak van het opnemen op een mp3 speler en de schokgevoeligheid van de md speler.
 
Mja, maar ik denk dat je voor de prijs van zo'n speler al een mp3speler hebt met een capaciteit om 'U' tegen te zeggen. Het is algemeen geweten dat sony's producten niet van de goedkoopste zijn. Zeker de MD spelers niet. Ik wist niet dat er een nieuw formaat op de markt was :eek: Ik verschiet ook van de prijs voor die kaartjes :s Maar het lijkt me toch nog afwachten... Wat als die kaartjes niet meer beschikbaar zijn? Ik ben ook opzoek naar een deftige speler, en mss overweeg ik dit wel. Eigenlijk is dit wel een goede zaak. Alleen raar dat die schijfjes momenteel nog moeilijk te krijgen zijn.
http://www.mdcenter.nl/forums/viewtopic.php?t=961&start=15&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Greetz


EDIT: op cnet zie ik toch negatieve commentaren... slechts 50% vindt het een goeie speler. Ook staat er op dat je eerst al je files moet decoderen en dat dat wel een tijdje duurt. De bediening is brak zeggen ze...
http://reviews.cnet.com/4505-6490_7-30898714.html?tag=also
 
Laatst bewerkt:
dat had ik ook gelezen.
Ik was vandaag bij its en daar brachten ze me eigenlijk aan het twijfelen.
Een beetje speler is 229 en dan 3 kaartjes maal €8 zegmaar 250 heb je 3 gig aan music.
Bij een mp3 speler van een merk heb je voor dat geld geen 3 gig en zowel dan houd het bij 3 gig op en bij die md begint het dan pas.
Maar inderdaad over de beschikbaarheid van die kaartjes is wel wat te doen .
Maar de gewone kaartjes zijn hel goedkoop:)
 
Zoals ik al zei, veel negatieve kritieken en zo goedkoop is het ook wee rniet bij nader inzien. 200 euro... :p Maar goed. De vraag is of die conversietijd nu werkelijk zo lang is. Ik zou nog eens zoeken op google naar reviews, dan kan je het overwegen.

Ik weet het zelf nog niet echt hoor :D

EDIT: http://reviews.cnet.com/4852-6490_7-30898714.html?tag=uo

EDIT² & QUOTE:
' This product works really well when recording from original sources. Granted, conversion from MP3 is bad, but you're converting an already compressed format and recompressing..' (bron:cnet)
--> Voor mij geen hi-md dus vermits al mijn muziek in mp3 is

'Not only does file transfer suffer because of a USB 1.1 port'
--> trage transferrate, nee dank je
 
Laatst bewerkt:
het zijn hele verhalen ja .
Maar hoeveel geluidskwaliteits verlies gaat het om.
Maar kun je op bijna alle mp3 spelers dan ook wma kwijt?
Want ik begrijp dat als je mp3 naar wma converteerd dat er dan meer min muziek op dezelfde mp3 speler gaan.
Door al die negatieve verhalen over md word ik al aardig de richting van een mp3 speler geduwd .
Hoeveel min muziek zou er in wma op 512mb gaan? en in mp3?
 
Kijk, het is allemaal nogal ingewikkeld :p Ja, de meeste spelers ondersteunen vantegenwoordig ook WMA. Volgens m$ zou een file in mp3 aan 128 KBPS gelijk zijn aan een WMA in 64 kbps (dit wil dus plaatswinst zeggen) Nu, volgens de tests is dit niet helemaal waar maar is het praktisch niet hoorbaar. Dus in wma formaat aan 64 kbps zou je dan toch al snel een 250+ nummers moeten kunnen plaatsen schat ik op 512 MB.
Greetz
 
Ik heb 3fm aanstaan en zag dat die ook 64kbps doorgeven en het geluid is goed dus
Bedankt voor alle steun ik ben weer ietssie pietsie wijzer;)
 
Het rare is dat je aan die bitrate's niet veel kan weten. Dus een wma aan 64 kbps is gelijk aan een mp3 aan +- 128 kbps. Zeker beter dan de radio! Allemaal erg vaag. Hangt af van de formaten.

Succes met je aankoop.

PS: laat iets weten wat je gekocht hebt :p
 
ben nu verdorrie bij de posietieve reacties aangekomen .
ik denk dat ik morgen ff ga shoppen en in heel veel winkels de uitleg ga aanhoren:(
 
Sony dingen zijn duur, maar daar krijg je ook wat voor terug. Het design van sony dingen zijn altijd om van te smullen imo en technisch gezien is het ook niet verkeerd.

Ik wilde die kleine 20GB Sony HD-player kopen. Die ziet er zo strak uit.

Totdat ik hoorde dat deze 'mp3'-speler weer geen mp3's afspeelt. Ik heb nu een Sony-netMD, dat ding werkt perfect (goed geluid, batterijen gaan lang mee, geen mankementen etc) alleen dat omzetten van MP3 naar Sony's Atrac3 is zo ***!!

Vanwege dat omzetten zou ik geen Sony-netMD meer aanschaffen en gewoon wachten totdat ze eindelijk doorhebben dat veel meer mensen Sony-spelers gaan kopen als ze er gewoon MP3's op kunnen zetten zonder dat omzetten!

Tegenwoordig heb je al een MP3-speler met 20gig voor een leuk prijsje, dan kan je een lange reis maken wil je alles geluisterd hebben!
 
sorry joram voor et heeeeeeeeeeele late bericht
wat ik gekocht heb(gekregen onder de kerstboom:p
Een Creative muvo 1,5gb
Goed geluid genoeg nummers alleen de accu vind ik snel leeg:(
nog bedankt voor alles:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan